کد خبر : 14935
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 9:04

در داغستان جایی برای کودک‌کش‌ها نیست

در داغستان جایی برای کودک‌کش‌ها نیست
کانال تلگرامی «صبح داغستان» از مشترکانش خود خواست که در فرودگاه اصلی داغستان در شهر مخاچ‌قلعه «به ملاقات مسافران غیرمنتظره» بروند. 

به گزارش کلینی نیوز، یکشنبه صبح ۷ آبان ماه اطلاعات یک پرواز از مبدا تل‌آویو که قرار بود ساعاتی بعد در داغستان روسیه به زمین بنشیند، روی یک کانال پرطرفدار تلگرام در داغستان منتشر شد.

بنا به گزارش بی بی سی، کانال تلگرامی که اطلاعات پرواز روی آن منتشر شد «صبح داغستان» نام داشت.

این کانال از مشترکانش خواست که در فرودگاه اصلی داغستان در شهر مخاچ‌قلعه «به ملاقات مسافران غیرمنتظره» بروند. ساعت نشستن پرواز هفت بعد از ظهر به وقت محلی بود.

در زمان اعلام‌شده، صدها مرد جوان وارد فرودگاه شدند و از ماموران امنیتی عبور کردند. این افراد توانستند راه خود را به باند پرواز باز کنند و حتی تعدادی از آنها روی سقف هواپیما رفتند.

تصاویر نشان می‌داد که آنها پرچم فلسطینیان را در هوا تکان می‌دادند و در ویدیوها شعارهای ضد صهیونیستی هم شنیده می‌شد.

به گزارش خبرگزاری‌های روسیه حدود ۶۰ نفر در این واقعه بازداشت شدند.

این کانال که دسترسی به آن برای عموم آزاد است،‌ تنها چند روز قبل ۵۰ هزار مشترک داشت اما از بعد از حمله به فرودگاه تعداد مشترکان آن به بیش از ۶۵ هزار نفر رسید.

پیام‌های روز یکشنبه آن دستورالعمل مشخصی برای کسانی که در فرودگاه جمع شده بودند، ارائه داده بود که از جمله ایجاد تجمع برای مسدود کردن راه خروج مسافران اسرائیلی هنگام پیاده شدن از هواپیما بود.

مردم داغستانِ پس از شنیدنِ خبر فرود یک هواپیما از مقصد تل‌آویو به داغستان با در دست داشتنِ بنرهایی با مضمونِ «در داغستان جایی برای کودک‌کش‌ها نیست» به فرودگاه مخاچ‌قلعۀ این شهر هجوم بردند.

 کانال در تلگرامی صبح داغستان روزهای گذشته از مردم خواسته بود که برای «حمایت از دو میلیون مردم غزه» که در زیر بمباران سنگین رژیم صهیونیستی اسرائیل است، به راهپیمایی‌های اعتراضی در مخاچ‌قلعه و شهرهای دیگر منطقه بپیوندند.

 با وجود گستردگی حمایت از آرمان فلسطینیان و احساسات ضد اسرائیلی در میان جوانان داغستان،  دولت داغستان اجازه نداد که تظاهرات طرفداری از فلسطینی‌ها برگزار شود.

بعد از هجوم مردم به فرودگاه مخاچ‌قلعه، رمضان قدیروف، رهبر چچن نیز به پلیس این جمهوری خودمختار فرمان داد برای جلوگیری از رویدادهایی مشابه، در صورت لزوم به سر افراد شلیک کنند.

او مدعی شد که چچن از یک رویداد مشابه داغستان در فرودگاه چچن جلوگیری کرده است.

چچن و داغستان جمهوری‌های خودمختار روسیه در بخش شمالی قفقاز دارای اکثریت جمعیت مسلمان هستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.