کد خبر : 18968
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 خرداد 1403 - 14:56

در حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه سازمان ملل در غزه دست‌کم ۴۰ نفر کشته شدند

در حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه سازمان ملل در غزه دست‌کم ۴۰ نفر کشته شدند
شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه وابسته به سازمان ملل متحد در اردوگاه النصیرات در نوار غزه از مهمات آمریکایی استفاده کرده است.

به گزارش کلینی نیوز، دفتر رسانه‌ای دولتی غزه که تحت مدیریت حماس اداره می‌شود روز پنجشنبه ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) اعلام کرد که دستکم ۴۰ نفر در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای که آوارگان در نصیرات در مرکز نوار غزه را اسکان می‌هد، کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

حماس ارتش رژیم صهیونیستی را به ارتکاب «قتل‌عامی وحشتناک که مایه شرمندگی بشریت است» متهم کرده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه وابسته به سازمان ملل متحد در اردوگاه النصیرات در نوار غزه از مهمات آمریکایی استفاده کرده است.

تصاویر منتشر شده توسط خبرنگاران فلسطینی در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه ردیف‌هایی از اجساد را نشان می‌دهد که در بیمارستان الاقصی در دیرالبلح چیده شده‌اند.

سی ان ان در دو تصویر ترکش‌های دو بمب آمریکایی از نوع « GBU-39» را به تصویر کشیده که با تحلیل تصاویر به دست آمده از محل حادثه توسط یک خبرنگار به آنها دست یافته شده است.
این دومین بار در دو هفته گذشته است که این شبکه آمریکایی توانسته استفاده از مهمات آمریکایی در حملات رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی را اثبات کند.

ارتش رژیم صهیونیستی با تائید این حمله گفته است یک مدرسه تحت پوشش «اونروا» (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل) را در اردوگاه نصیرات هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که ۳۰ تن از افراد حماس را در داخل مدرسه‌ای هدف قرار داده است که آنروا، آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، آن را اداره می‌کند. این سازمان می‌گوید اقداماتی را برای کاهش خطر آسیب رساندن به غیرنظامیان انجام داده است. اما فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا، می گوید که ارتش اسرائیل بدون هشدار قبلی به این موسسه حمله کرده است.

دفتر رسانه‌ای حماس در غزه این ادعا را رد کرد و اسرائیل را به «قتل عام وحشتناک» متهم کرده است.

فیلیپ لازارینی دبیرکل آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد:اداره این مدرسه را بر عهده داشته این حمله را وحشتناک توصیف کرد و گفت که این ادعا که گروه‌های مسلح در این پناهگاه بودند،‌ «تکان‌دهنده» است.

وی افزود حمله به ساختمان‌های سازمان ملل متحد و هدف قرار دادن آنها بی‌توجهی کامل به قوانین بشردوستانه بین المللی است و حفاظت از کارکنان این سازمان و ساختمان‌ها و اقدامات آنان همیشه امری مهم است.

لازارینی ادامه داد از ابتدای جنگ غزه اشغالگران بیش از ۱۸۰ ساختمان آنروا را هدف قرار داده و بیش از ۴۵۰ آواره فلسطینی در این حملات کشته شده‌اند.
دبیرکل آنروا گفت: هدف قرار دادن ساختمان‌های سازمان ملل متحد و استفاده از آنها برای اهداف نظامی قابل قبول نبوده و توقف این گونه اقدامات و مجازات عاملان آن امری ضروری است.

همچنین دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز هدف قرار گرفتن مدرسه آنروا توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نموده و تاکید کرد: حمله به مدرسه در النصیرات نشان دهنده عدم پایبندی اسرائیل به قوانین بین المللی است.

کشته‌ها و زخمی‌های این حمله به‌سرعت به نزدیک‌ترین شهر در دیرالبلح و بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده‌اند.

این بیمارستان از زمان آغاز عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی علیه حماس در مرکز غزه از این هفته، مملو از کشته‌ها و زخمی‌هاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.