کد خبر : 15160
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 9:06

درخواست ۱۷۳ میلیون دلاری سازمان ملل برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات

درخواست ۱۷۳ میلیون دلاری سازمان ملل برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات
دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا)‌، پنجشنبه ۲۵ آبان (۱۶ نوامبر)، اعلام کرد که حدود ۱۷۳ میلیون دلار برای حمایت از ۲۷۵ هزار نفر از آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه نیاز دارد.

به گزارش کلینی نیوز، در گزارش اوچا آمده است: «بر بنیاد آخرین یافته‌های ارزیابی در مجموع ۴۸ هزار و ۳۴۷ خانواده با بیش از ۲۷۵ هزار نفر در ۳۸۲ روستا در روزهای هفتم، یازدهم و پانزدهم مهر به‌طور مستقیم تحت تاثیر زمین‌لرزه قرار گرفته‌اند.»

در گزارش اوچا آمده است که برای رفع نیازهای اولیه در طول زمستان در مناطق زلزله‌زده، به کمک فوری نیاز است.

در این گزارش گفته شده است که با نزدیک شدن به ماه‌های سخت زمستان، خانواده‌ها به سرپناه، لباس زمستانی، پتوهای گرم و مواد گرمایشی برای در امان ماندن از سرما نیاز دارند.

سه زمین‌لرزه قوی به بزرگی ۶.۳، هرات را از هفتم تا ۱۵ اکتبر لرزاند و ۱.۶ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد. هم اکنون هزاران نفر به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند.

اوچا گفت که روستاهای آسیب‌دیده در شهرستان‌های انجیل، کشک، زنده‌جان، گلران، گذره، غوریان، کرخ و کهسان استان هرات قرار دارند و بیشترین آسیب به شهرستان‌های انجیل و زنده‌جان وارد شده است.

اوچا گفت تقریبا یک‌سوم کل زلزله‌زدگان در شهرستان انجیل‌اند و بیش از سه هزار و ۳۳۰ خانه ویران شده که در زنده‌جان واقع شده است.

در گزارش اوچا آمده است که در زمین‌لرزه هرات ۱۰ هزار خانه به‌طور کامل تخریب شده‌اند و به بیش از ۲۲۰ هزار خانه آسیب وارد شده است.

اوچا گفت بیش از ۳۷ هزار و ۱۳۹ خانواده زلزله‌زده در چادرهای موقت و فضاهای باز زندگی می‌کنند که در برابر آب‌وهوا، سلامت و سایر خطرهای حفاظتی آسیب‌پذیرند.

در گزارش اوچا آمده است که مدارس، تاسیسات بهداشتی و سایر زیر‌ساخت‌ها تحت تاثیر زمین‌لرزه قرار گرفته‌اند و تخمین زده می‌شود که ۲۱ هزار و ۳۰۰ ساختمان از‌جمله ۴۰ مرکز بهداشتی و ۱۴۴ مدرسه آسیب دیده‌اند.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت مناطق آسیب‌دیده قبل از زلزله هم با مشکلات بسیاری مواجه بودند که تحت‌تاثیر زمین‌لرزه هم قرار گرفتند.

اوچا گفت نگرانی گسترده‌ای درباره شیوع بیماری‌ها به‌ویژه اسهال حاد ایجاد شده است که باید برای شناسایی و جلوگیری از گسترش بیماری‌ها در میان آسیب‌دیدگان به‌ویژه کودکان اقدام شود.

در گزارش اوچا آمده است که نیازهای بشردوستانه برای آسیب‌‌دیدگان زمین‌لرزه هرات در طرح دریافت کمک سال ۲۰۲۴ گنجانده شده است. اوچا گفت: «این طرح پاسخ به زلزله همچنین نقش مهمی را که بازیگران بین‌المللی باید در ارائه حمایت‌های بازیابی بلندمدت و نیازهای اساسی انسان به خانوارهای آسیب‌دیده ایفا کنند، تصدیق می‌کند و بنابراین بر ارائه کمک‌های فوری و نجات‌دهنده تمرکز می‌کند.»

زلزله‌زدگان به‌علت سرد شدن هوا، به کمک‌های بشردوستانه فوری و بیشتری نیاز دارند. روند ارسال و تحویل کمک‌های خارجی به زلزله‌زدگان هرات جریان  است.

سه زمین‌لرزه قوی به بزرگی ۶.۳، هرات را از ۱۵ تا۲۳ مهرماه لرزاند و ۱.۶ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.