کد خبر : 16487
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 9:35

درخواست اربیل برای تحریم کالاهای ایرانی

درخواست اربیل برای تحریم کالاهای ایرانی
اتاق بازرگانی و صنایع اربیل در اعتراض به حملات موشکی سپاه پاسدران به این شهر خواسته است تا محصولات ایرانی تحریم شود و همه تاجران و ساکنان اقلیم کردستان واردات و مصرف کالاهای ایرانی را متوقف کنند.

به گزارش کلینی نیوز، در حالی که هنوز پیامدهای حمله موشکی سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی ایران به  مقر جاسوسی موساد در مرکز اقلیم کردستان عراق ادامه دارد اتاق بازرگانی تهران از خواست تحریم کالاهای ایرانی از سوی اتاق بازرگانی اربیل ابراز تأسف کرده است.

اتاق بازرگانی و صنایع اربیل در اعتراض به حملات موشکی سپاه پاسدران به این شهر خواسته است تا محصولات ایرانی تحریم شود و همه تاجران و ساکنان اقلیم کردستان واردات و مصرف کالاهای ایرانی را متوقف کنند.

سپاه در توجیه این حمله مدعی شده بود که مقر “جاسوسی” سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) را هدف قرار داده اما مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان این اتهام ایران  را “بی‌پایه” خواند.

 

«احمد عبدالساده» خبرنگار عراقی در صفحه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با اشاره به این مطلب خاطرنشان کرد، ضربه‌ای که برای‌شان بسیار دردناک بود. به گفته یک منبع آگاه این حمله (سپاه) منجر به کشته شدن ۳ نفر از ۱۵ عضو موسادی شد که با تاجر پیشرو دزه‌ای جلسه داشتند.

در این توییت آمده که این سه نفر عبارتند از آری یانوفسکی، رومان کوهن الیخا و گیدون یجلی زانیلمان هستند.

اتاق بازرگانی تهران با اشاره به حجم تجاری تقریبا ۳ میلیارد دلار در سال بازرگانان این کشور و اقلیم کردستان عراق از تجار دو کشور خواست، “رنج‌های دیرینه برای دستیابی به میراث امروز را فراموش نکنند و با چنگ زدن به بندهای مودت با سینه‌ای گشاده آینده درخشان توسعه همکاری‌های دوجانبه را مد نظر داشته باشند.”

در بیانیه اتاق بازرگانی تهران آمده که “بدخواهان” می‌خواهند، این بندهای مودت را بگسلند. نمایندگان بخش خصوصی ایران بر ضرورت ادامه همکاری‌های اقتصادی دو طرف تأکید کرده و از اتاق‌های بازرگانی دو کشور خواسته‌اند که در مسیر چشم‌انداز توسعه روابط دوجانبه گام بردارند.

دولت اقلیم کردستان عراق در مضامین اتهام به همکاری با جاسوسان موساد

روز دوشنبه ۲ بهمن ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان شد که با تکرار مواضع پیشین مقامات جمهوری اسلامی مدعی شد، سپاه پاسداران ایران در حمله موشکی به اربیل «مقر امنیتی رژیم صهیونیستی» را هدف قرار داده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۴ از  شلیک ۴ فروند موشک از غرب و نیز تعداد ۷ فروند موشک دیگر از شمال غرب کشور به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق خبر داده بود.

به گزارش نور نیوز پایگله خبری شورای امنیت ملی ایران،  پیشرو دیزایی صاحب گروه ساختمان‌سازی فالکون و از همکاران نزدیک موساد به شما می رود.

 اخبار دیگری این احتمال را به نحو جدی مطرح می‌کنند که فردی به نام «سلیمان امین نادر» معروف به «اژی امین» رئیس شورای عالی امنیتی حزب دموکرات کردستان عراق نیز در این حملات به هلاکت رسیده است.

اژی امین معاون شورای امنیتی کردستان عراق و از همکاران بسیار مهم موساد در اقلیم است که برخی از عملیات‌های تروریستی در داخل ایران را هدایت کرده است. ترور شهید فخری زاده از جمله اقدامات تروریستی است که اژی امین در آن نقش داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.