کد خبر : 20399
تاریخ انتشار : جمعه 9 شهریور 1403 - 9:06

دختر ۱۵ساله ایران نایب قهرمان پارالمپیک شد

دختر ۱۵ساله ایران نایب قهرمان پارالمپیک شد
زهرا رحیمی، پاراتکواندوکار ایران با ۱۵ سال و ۸ ماه سن، جوان‌ترین عضو کاروان ورزشی ایران است که اکنون با کسب مدال نقره نخستین مدال‌آور کاروان ایران هم شد

به گزارش کلینی نیوز، زهرا رحیمی، پاراتکواندوکار زن کاروان پارالمپیک ایران توانست با کسب مدال نقره نخستین حضور ایران روی سکوی پاریس ۲۰۲۴ را رقم بزند.

خانم رحیمی امروز به ترتیب حریفانی را از چین، برزیل و گرجستان را مغلوب کرد و به فینال رسید اما در این دیدار برابر حریف مغولستانی خود توفیقی نداشت و با نتیجه ۵ بر ۲ باخت.

بدین ترتیب نخستین مدال کاروان ۶۵ نفره ایران در پارالمپیک پاریس را زهرا رحیمی به نام خود ثبت کرد.

زهرا رحیمی جوان‌ترین عضو کاروان ایران پس از کسب مدال نقره پارالمپیک ۲۰۲۴ اظهار داشت: سطح مسابقات خیلی بالا و حریفان باتجربه و قدرتمند بودند. در بازی فینال هم حریفان مغولی باتجربه‌تر و فنی‌تر از من بود و متاسفانه نتوانستم به پیروزی برسم. وی ادامه داد: من جوان هستم و قطعا کم نمی‌آورم و برای المپیک بعدی قدرتمندتر حضور پیدا خواهم کرد.
ملی‌پوش پاراتکواندو درخصوص اینکه اولین مدال کاروان فرزندان ایران را کسب کرد، گفت: خیلی خوشحالم که اولین مدال کاروان را من گرفتم، اما اگر طلا بود، خیلی خوشحال‌تر بودم و قول می‌دهم که جبران کنم. رحیمی درخصوص اینکه به خاطر سن کم آیا جو سالن و مسابقه فینال روی او تاثیر داشت یا خیر، گفت: قبل از بازی فینال از ناحیه زانو آسیب دیدم و نتوانستم آن‌طور که توانایی‌اش را داشتم، بازی کنم.

عبدالله‌پور، پاراتکواندوکار ۱۸ ساله اهل بندر انزلی اولین نماینده تیم ایران است. او به رغم سن کمی که دارد تا کنون سه طلای قهرمانی آسیا و دو طلای مرحله نهایی رقابت‌های گرندپری را کسب کرده است. او را یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال طلا در پاراالمپیک پاریس می‌دانند.

«کلودیا رمرو» از مکزیک و «ایساکووا» از ازبکستان، نفرات اول و دوم رده‌بندی از مهم‌ترین رقبای او هستند که پیش از این در مسابقات مختلف به عبدالله‌پور باخته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.