کد خبر : 12328
تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 18:35

دخالت اتباع افغان در اقدامات تروریستی در پاکستان

دخالت اتباع افغان در اقدامات تروریستی در پاکستان
در پی کشته شدن ۱۲ سرباز پاکستانی در ایالت بلوچستان، ارتش این کشور در مورد پناهگاه‌ طالبان پاکستانی در افغانستان تحت کنترل طالبان هشدار داد.

به گزارش کلینی نیوز، ارتش پاکستان در بیانیه‌ای گفته است که انتظار می‌رود حکومت طالبان در راستای توافقنامه دوحه اجازه استفاده از خاک این کشور برای ترور علیه هیچ کشوری را ندهد.

همچنین افزوده که «دخالت اتباع افغان در اقدامات تروریستی در پاکستان یکی دیگر از نگرانی‌های مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. چنین حملاتی غیرقابل تحمل است و پاسخ مؤثر نیروهای امنیتی پاکستان را در پی خواهد داشت.»

ارتش پاکستان تاکید کرده که به عملیات خود علیه تروریست‌ها «بی‌وقفه» ادامه خواهد داد.

ژنرال عاصم منیر، رئیس ارتش پاکستان از پادگان کویته و سربازان زخمی حمله اخیر در منطقه ژوب بلوچستان عیادت کرده است. در جریان حمله اخیر جنگجویان به یک پایگاه ارتش پاکستان و تبادل آتش درمنطقه ژوب ایالت بلوچستان در نزدیکی افغانستان و ایران ۱۲ سرباز این کشور کشته شدند.

در خبرنامه ارتش پاکستان آمده است که ژنرال منیر امروز برای یک سفر دو روزه عازم تهران شد تا با مقام‌های نظامی و سیاسی این کشور گفتگو کند.

حکومت طالبان مشخصا به این بیانیه تاکنون پاسخی ارائه نکرده اما قبلا بارها تاکید کرده‌اند که اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده شود.

در همین حال، منابع خبری در پاکستان از کشته شدن طارق رفیق، از فرماندهان ارشد گروه «تحریک طالبان پاکستان» در چند روز گذشته در ولایت کنر افغانستان خبر داده است.

مقامات طالبان در افغانستان گفته‌اند که در تلاش هستند تا در این مورد خبر موثقی به دست بیاورند.

از طارق رفیق به عنوان چهره اصلی حمله به مهندسان چینی در پروژه برق در ایالت خیبرپختونخوا نام برده شده است.

«تحریم طالبان پاکستان» در دسامبر سال ۲۰۰۷ تشکیل شد.

بیت‌الله محسود به عنوان اولین رهبر این گروه انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۹ در یک حمله هوایی ارتش پاکستان کشته شد.

این در حالی است که بنا به توافقی میان اسلام آباد و کابل، حکومت طالبان درصدد انتقال مهاجران وزیرستانی که در میانشان جنگجویان اعضای تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) نیز هستند به سایر مناطق از جمله شمال کشور است.

مقام‌های پاکستانی از این تصمیم طالبان «استقبال» کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.