کد خبر : 16790
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 9:03

دبیرکل سازمان ملل متحد برای بازنگری در عملکرد آژانس آنروا کمیته مستقل بین‌المللی تشکیل می‌دهد

دبیرکل سازمان ملل متحد برای بازنگری در عملکرد آژانس آنروا کمیته مستقل بین‌المللی تشکیل می‌دهد
سرپرستی گروه ارزیابی را کاترین کولونا، وزیر خارجه سابق فرانسه با همکاری 3 مرکز تحقیقاتی بر عهده خواهد داشت

به گزارش کلینی نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، دوشنبه ۱۶ بهمن، از تشکیل کمیته مستقلی برای ارزیابی بی‌طرفی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) خبر داد.

این اقدام دبیرکل سازمان ملل برای تشکیل کمیته بازنگری پس از آن صورت می‌گیرد که اسرائیل اخیرا تعدادی از کارکنان آژانس آنروا را به نقش داشتن در حمله هفتم اکتبر حماس متهم کرده است.

در بیانیه دبیرکل سازمان ملل متحد توضیح داده شده است که این گروه ارزیابی توسط کاترین کولونا، وزیر خارجه سابق فرانسه، با همکاری سه مرکز تحقیقاتی: موسسه رائول والنبرگ در سوئد، موسسه میکلسن در نروژ و موسسه دانمارکی حقوق بشر اداره خواهد شد.

این کمیته کار خود را در ۱۴ فوریه آغاز خواهد کرد و انتظار می‌رود در اواخر مارس آینده گزارشی موقت به گوترش ارائه کند.

آژانس آنروا

این بیانیه می‌افزاید: «انتظار می‌رود گزارش نهایی گروه بازبینی تا اواخر آوریل آینده تکمیل شود که نشان می‌دهد کارآمدی مکانیسم‌ها و رویه‌های آژانس را برای اطمینان از بی‌طرفی و پاسخ به اتهامات مربوط به تخلفات موازی با تحقیقات بررسی خواهد کرد».

این تحقیقات دفتر سازمان ملل در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی مبنی بر دخالت ۱۲ کارمند آنروا در حملات ۷ اکتبر انجام خواهد شد.

در این بیانیه به نقل از گوترش آمده است که مطرح شدن اتهامات علیه آژانس امدادرسان سازمان ملل در شرایط بسیار دشواری که به فعالیت‌های آن برای کمک‌رسانی به دو میلیون نفر در نوار غزه نیاز است، صورت می‌گیرد.

کشورهایی از جمله ایالات متحده، کانادا، استرالیا، بریتانیا، آلمان و ایتالیا، کمک‌های مالی خود به آژانس سازمان ملل متحد را در پی ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر مشارکت تعدادی از کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر حماس به شهرک‌های رژیم صهیونیستی اطراف نوار غزه به حالت تعلیق درآوردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.