کد خبر : 20618
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 9:11

دبیرکل اتحادیه عرب:جامعه بین‌الملل نتوانست کشتار در غزه را متوقف کند

دبیرکل اتحادیه عرب:جامعه بین‌الملل نتوانست کشتار در غزه را متوقف کند
احمد ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که قدرت‌های بزرگ تمایلی به فشار بر رژیم صهیونیستی ندارند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از روسیا الیوم، وی در صد و شصت و دومین نشست اتحادیه عرب گفت که امسال به مثابه سال جنایت، کشتار و پاکسازی نژادی از سوی رژیم اشغالگر است که به جرم و جنایت و ننگ و عار افتخار می‌کند و به حساب پس دادن یا مجازات با وجود کشتن ۱۷ هزار کودک و ۱۱ هزار زن، اهمیت نمی‌دهد.

ابو الغیط توضیح داد که جامعه بین‌الملل نتوانست کشتار را متوقف کند بلکه برخی از کشورهای غربی چتر امنی برای گسترش جنایت به رژیم صهیونیستی دادند و پوششی سیاسی برای آن تامین کردند تا جنایت آن ادامه یابد و از غزه مقاوم به جنوب لبنان و کرانه باختری گسترش یابد.

وی با تاکید بر اینکه ماه‌ها گذشت اما برخی کشورها سخنی از آتش بس به میان نیاوردند، تاکید کرد که آتش بس امروز دیگر خواست کشورهای عربی نیست بلکه یک خواست جهانی با اجماعی مشهود و یک ضرورت انسانی و اخلاقی و هدفی استراتژیک برای جلوگیری از شرارت جنگی گسترده در منطقه است که وقوع آن بعید نیست.

ابوالغیط تصریح کرد: نخست وزیر رژیم اشغالگر مدعی شده که محور فیلادلفیا مانع دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه است، ولی واقعیت این است که او خواهان توافق نیست، زیرا نمی‌خواهد در ازای این توافق امتیازی بدهد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.