کد خبر : 6792
تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 - 22:30

داعش مسئولیت انفجار عصر روز شنبه در کابل را برعهده گرفت

داعش مسئولیت انفجار عصر روز شنبه در کابل را برعهده گرفت
گروه دولت اسلامی (داعش) در کانال تلگرامی منسوب به این گروه، مسئولیت انفجار عصر امروز در منطقه عمدتا شیعه و هزاره‌نشین غرب کابل را برعهده گرفت.

به گزارش کلینی نیوز، انفجار بمب در ناحیه عمدتا شیعه‌نشین غرب کابل در روز شنبه هشت شهیدو ٢٢ زخمی بر جا گذاشت.

داعش از طریق کانال تلگرام خود مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

انفجاری دو روز اخیر در حالی اتفاق می‌افتد که همزمان با برگزاری مراسم‌های محرم، طالبان تدابیر امنیتی شدیدتر را در کابل به اجرا گذاشته است.

این حادثه تنها یک روز پس از حمله به عزاداران حسینی در منطقه «سرکاریز» در ناحیه ششم پایتخت افغانستان صورت گرفته است.

یک سخنگوی وزارت داخله طالبان گفته یک تیم تحقیقاتی با حضور در محل انفجار به زخمی‌ها کمک کردند و به ارزیابی تلفات پرداختند.

روز جمعه نیز بر اثر انفجار یک بمب در کابل، هشت نفر جان خود را از دست دادند و ١٨ نفر دیگر نیز زخمی شدند. داعش مسئولیت این انفجار را نیز به عهده گرفت.

داعش هیچ بخشی از خاک افغانستان را در کنترل ندارد اما هسته‌های مخفی این گروه تروریستی به اقلیت‌های مذهبی و همچنین ایست‌بازرسی‌های طالبان حملات متعددی انجام داده‌اند.

خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل طالبان در توییتر نوشته که در انفجار امروز در میان غیرنظامیان در حوزه ۶ شهر کابل ۲ تن از هموطنان شهید و ۲۲ تن زخمی شده‌اند که حال یکی از آنان وخیم است. انفجار براثر مواد انفجاری کارگذاری شده در گلدان کنار خیابان بوده است.

آقای زدران نوشته که «فضای برادری و اعتماد میان افغان‌ها خدشه‌دار شدنی نیست. نهادهای امنیتی در تلاش برای یافتن ریشه‌ها و نشانی جنایت‌کاران هستند، ما آنها را براساس وظیفه دینی و ملی خود محاکمه و مجازات خواهیم کرد.»

ویدیوها پس از انفجار دو روز اخیر که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که مردم سراسیمه در حال انتقال قربانیان هستند و آمبولانس‌‎‌ها و نیروهای امنیتی طالبان خود را به صحنه انفجار رسانده‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی شمار تلفات انفجار روز شنبه را ده‌ها تن گفته‌اند. یک خبرنگارمحلی فهرستی از ۲۲ زخمی را تنها در یک بیمارستان نزدیک محل این حادثه دیده است.

تشدید خشونت‌ها علیه هزاره‌های شیعه‌مذهب در افغانستان در حالی است که طالبان وعده داده از مساجد و حسینیه‌های شیعیان در برابر حملات تروریستی محافظت کند.شاخه خراسان داعش که در افغانستان فعال است از زمان به دست گرفتن قدرت در کابل توسط طالبان در ماه اوت گذشته بارها مسئولیت حمله به مساجد و محله‌های اقلیت شیعه نشین را بر عهده گرفته است.

سرشماری رسمی به‌روزشده‌ای درباره ترکیب جمعیتی افغانستان وجود ندارد اما طبق تخمین‌های غیررسمی، ١٠ تا ٢٠ درصد از جمعیت ٣٩ میلیونی افغانستان را شیعیان عمدتا هزاره و همچنین تاجیک و پشتون تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.