کد خبر : 6787
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 - 21:05

داعش مسئولیت انفجار در غرب کابل را بر عهده گرفت

داعش مسئولیت انفجار در غرب کابل را بر عهده گرفت
این حمله در حالی صورت می‌گیرد که شیعیان کابل و افغانستان روز دوشنبه مراسم عاشورا را بر پا خواهند داشت.

به گزارش کلینی نیوز، مسئولان امنیتی طالبان می‌گویند در انفجاری که ساعتی پیش در منطقه سرکاریز حوزه ششم شهر کابل رخ داده است ۸ تن شهید و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند.

خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل طالبان به بی‌بی‌سی گفت که مقدار زیادی مواد انفجاری جاسازی شده در یک چرخ دستی در میان افراد غیرنظامی در خیابان و در نزدیکی مسجد امام باقر رخ داد، تلفاتی به جا گذاشته است.منفجر شده است که بر اساس اطلاعات اولیه، ۸ نفر کشته و۱۸ نفر دیگر مجروح شدند.

او گفت که نیروهای امنیتی تلاش برای دستگیری عاملان این «جنایت» را آغاز کرده‌اند.

داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که شیعیان کابل و افغانستان روز دوشنبه مراسم عاشورا را بر پا خواهند داشت.

خالد زدران با بیان این که «تیم‌های امنیتی در تلاش برای یافتن عاملان» این حمله هستند افزود که حال برخی از مجروحان وخیم است.

همزمان، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتی نوشت: «امارت اسلامی افغانستان این اقدام بزدلانه را که کار دشمنان اسلام و کشور است، به شدت محکوم می‌کند».

دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) انفجار در منطقه «عمدتا شیعه‌نشین» غرب کابل که ده‌ها کشته و زخمی به‌جا گذاشت را محکوم کرده و گفته است: «اداره حاکم (طالبان) باید از این گونه حملات بی‌رویه جلوگیری کرده و تحقیقات کامل و شفاف را آغاز کنند.»

ریچارد بنت، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان در مورد حمله روز جمعه گفته است که «حمله هولناک دیگر به غیرنظامیان هزاره در بازار شلوغ در غرب کابل، ادامه الگوی جنایاتی که مسئولیت آن را داعش برعهده گرفته است.»

او افزوده است: «اداره حاکم طالبان مسئولیت حفاظت از همه افغان‌‎ها را دارد.‌ عاملان این جنایات بین‌المللی باید محاکمه شوند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.