کد خبر : 15873
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 8:42

دادستان ترکیه خواستار زندانی شدن پسر رئیس جمهوری سومالی شد

دادستان ترکیه خواستار زندانی شدن پسر رئیس جمهوری سومالی شد
دادستان‌های ترکیه خواستار محکومیت 6 سال زندان برای پسر رئیس جمهوری سومالی بدلیل مرگ یک موتورسیکلت سوار شدند

به گزارش کلینی نیوز، دادستانی عمومی استانبول در پی برخورد خودروی پسر رئیس جمهوری سومالی با یک دوچرخه سوار در یکی از خیابان‌های اصلی این شهر، کیفرخواستی را علیه وی به اتهام بی‌احتیاطی منجر به یک مرگ موتورسیکلت سوار صادر کرد و خواستار زندانی شدن او تا مدت ۶ سال شد.

بنا به گزارش خبرگزاری العربیه، بر اساس آنچه رسانه‌های محلی شامگاه سه‌شنبه ۵ دی، گزارش دادند، دادستان عمومی استانبول، محمد حسن شیخ محمود را به «سهل‌انگاری منجر به مرگ دیگران» متهم کرد و خواستار حبس او برای مدتی از دو تا شش سال شد.

این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که کیفرخواست دادستان عمومی استانبول با استناد بر کلیپ‌های ویدیویی، گزارش‌های پزشکی قانونی، پلیس و تمامی محتویات پرونده صادر شده است.

سهل‌انگاری منجر به مرگ

در این کیفرخواست همچنین آمده است که با توجه به این شواهد مشخص شد که راننده متهم مرتکب عملی شده که بر اثر سهل‌انگاری منجر به فوت موتورسیکلت سوار شده است و بر این اساس برای او مجازات درخواست شده است.

پسر رئیس جمهوری سومالی که متهم به قتل غیرعمد است، اوایل ماه جاری پس از زیرگرفتن و کشتن یک مرد موتورسوار در استانبول، در حالی که حکم بازداشت بین‌المللی علیه او صادر شده بود، به مقصد نامعلومی گریخت.

چندین کلیپ ویدیویی نشان می‌دهد که خودروی پسر رئیس‌جمهوری سومالی با فرد موتورسواری به نام «یونس امره گوچر» در منطقه فاتح استانبول برخورد می‌کند که منجر به مرگ وی می‌شود.

دادستانی ترکیه پس از صدور دومین گزارش این حادثه تصمیم به حبس محمد حسن شیخ محمود گرفت اما او که پس از انجام تحقیقات نهادهای ذی‌ربط آزاد شده بود از این کشور به مقصد نامعلومی گریخت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.