کد خبر : 19029
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 15:16

خودداری علی الکنانی، بازیکن تیم عراق در مسابقات جهانی موی تای از رفتن بر روی سکوی قهرمانی

خودداری علی الکنانی، بازیکن تیم عراق در مسابقات جهانی موی تای از رفتن بر روی سکوی قهرمانی
 علی الکنانی، بازیکن تیم موی تای عراق از حضور بر روی سکوی اعطای مدال به دلیل حضور بازیکنی از رژیم صهیونیستی خودداری کرد.

 به گزارش کلینی نیوز به نقل از  خبرگزاری رسمی عراق علی الکنانی، بازیکن تیم موی تای عراق از حضور بر روی سکوی اعطای مدال به دلیل حضور بازیکنی از رژیم صهیونیستی خودداری کرد.

 وی مدال برنز وزن ۵۷ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد.

این مسابقات هم اکنون در حال برگزاری در یونان است.

ورزشکاران عراقی بارها از مسابقه با حریف صهیونیستی انصراف دادند و  یا داور عراقی نیز حاضر به داوری مسابقه ورزشکار صهیونیستی نشده است.

موی‌تای از حضور در مسابقات جهانی بازماند

رقابت‌های موی تای قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۴ درحالی قرار است از روز ۱۱ خرداد ماه به مدت ۱۱ روز به میزبانی شهر پاتراس یونان برگزار شد که تیم ملی ایران به دلیل کارشکنی‌ علنی سفارتخانه این کشور، فرصت حضور و مدال آوری در این رویداد مهم را از دست داد.

هر چند به نظر می‌رسید با اعتراض و پیگیری جدی انجمن موی‌تای ایران و همچنین واکنش و قول مساعد فدراسیون بین‌المللی موی تای این مسئله حل شود، اما سفارت یونان با طرح دلایل واهی که بیشتر جنبه سیاسی داشت تا ورزشی، آب پاکی را روی دست تیم ایران ریخت و از صدور روادید برای همه نفرات اعزامی خودداری کرد.

در مورد پشت پرده‌های این کارشکنی ذکر همین نکته بس که یونان و اسرائیل امروزه از روابط دیپلماتیک عالی برخوردار هستند و یکدیگر را متحد می‌دانند.

هر دو کشور در سازمان امنیت و همکاری اروپا و اعضای اتحادیه مدیترانه، سازمان تجارت جهانی و سایر سازمان‌های بین‌المللی شریک هستند. اسرائیل دومین واردکننده بزرگ محصولات یونانی در خاورمیانه است.

این در حالی است که سفارتخانه یونان ۶  ماه پیش و در شرایطی که اسرائیل برخلاف مسابقات جهانی پیش رو، در رقابت‌های آزاد مدیترانه به میزبانی یونان غیبت داشت، بدون مانع تراشی اقدام به صدور روادید برای همه نفرات تیم اعزامی کشورمان کرده بود

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.