کد خبر : 9057
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 - 10:45

خرید دلار می‌تواند به حذف یارانه خانوار‌ها منجر شود

خرید دلار می‌تواند به حذف یارانه خانوار‌ها منجر شود

به گزارش کلینی نیوز، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هم به‌تازگی هشدار داد که خرید دلار می‌تواند به قطع یارانه افراد منجر شود. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هم اعلام کرد خرید دلار بخشی از عملکرد اقتصادی خانوار محسوب و اطلاعات آن ذخیره می‌شود و این اطلاعات «یکی از معیارهای دهک‌بندی» است و بر یارانه

به گزارش کلینی نیوز، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هم به‌تازگی هشدار داد که خرید دلار می‌تواند به قطع یارانه افراد منجر شود.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هم اعلام کرد خرید دلار بخشی از عملکرد اقتصادی خانوار محسوب و اطلاعات آن ذخیره می‌شود و این اطلاعات «یکی از معیارهای دهک‌بندی» است و بر یارانه دریافتی افراد تاثیر می‌گذارد.

آن‌طور که در توضیح این سازمان آمده است، چنانچه افراد «کارت ملی خود را [برای خرید دلار] در اختیار دیگران قرار دهند، به‌واسطه این فعالیت [ممکن است] در دهک بالاتری قرار گیرند» و یارانه آن‌ها قطع شود.

بر اساس گزارش‌ها، برخی افراد با اجاره کارت ملی خود از صرافی‌ها ارز دریافت می‌کنند و آن را در بازار آزاد می‌فروشند تا کمی سود کنند که همین مسئله به صدور هشدار قوه قضاییه منجر شده است. سایت اقتصادنیوز نوشته که این هشدار به عقب‌نشینی قیمت دلار منتهی شده و نرخ به محدوده ۳۶ هزار تومان بازگشته است.

روزنامه دنیای اقتصاد هم به نقل کارشناسان «انتظارات تورمی ناشی از ناآرامی‌های اخیر را دلیل مناسبی برای افزایش تمایل افراد به خرید ارز» اعلام کرده و معتقد است همین مسئله به افزایش تقاضا و بالا رفتن نرخ ارز در ایران منجر شده است.

به نوشته این روزنامه، برخی کارشناسان شکاف قیمتی موجود میان ارقام رسمی و غیررسمی در بازار را عامل اصلی حضور خریداران در صف خرید دلار می‌دانند. محاسبات این روزنامه نشان می‌دهد هر شخص با خرید یک هزار دلار ارز در معاملات توافقی با قیمت تقریبی ۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان و فروش آن به نرخ آزاد ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومانی، معادل دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سود می‌کند که این امر توانسته است «پای برخی سودجویان را به معاملات ارزی باز کند».

بر اساس گزارش رسانه‌ها در ایران، تعداد قابل توجهی از متقاضیان خرید ارز ساعت‌ها در صفوف طولانی مقابل صرافی‌های مجاز خرید و فروش ارز توافقی منتظر می‌مانند تا بتوانند چند دلاری بخرند و از فروش آن سود کنند.

قوه قضاییه هم با ارسال پیامکی تلاش کرده است تب خرید ارز به خصوص دلار را پایین بیاورد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »