کد خبر : 19436
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 8:57

خرازی: رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کند با تمام قوا از حزب‌الله دفاع می‌کنیم

خرازی: رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کند با تمام قوا از حزب‌الله دفاع می‌کنیم
کمال خرازی: در صورت حمله اسرائیل به لبنان، ایران با تمام امکانات و ابزارها از حزب‌الله حمایت خواهد کرد.

به گزارش کلینی نیوز، رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی در مصاحبه‌ای با “فاینانشیال تایمز” که روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه منتشر شد در رابطه با برنامه‌ریزی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان هشدار داد.

وی در این مصاحبه گفت که جمهوری اسلامی ایران علاقه‌ای به جنگ منطقه‌ای ندارد، اما اگر اسرائیل به لبنان حمله کند، تهران و محور مقاومت از لبنانی‌ها و جنبش حزب‌الله با تمامی امکانات و ابزار‌ها حمایت خواهند کرد.

وی افزود: «تهران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نیست، اما در صورت بروز تهدیدی علیه موجودیت ایران، تهران ممکن است دکترین خود را تغییر دهد.»

خرازی گفت که تشدید تنش بین اسرائیل و حزب‌الله به نفع هیچ‌کس، نه ایران و نه امریکا، نیست.

خرازی تصریح کرد که ایران علاقه‌ای به جنگ منطقه‌ای ندارد و حتی از امریکا خواسته است برای جلوگیری از تشدید بیشتر، اسرائیل را تحت فشار قرار دهد. همه مردم لبنان، کشور‌های عربی و اعضای «محور مقاومت» از لبنان در برابر اسرائیل حمایت خواهند کرد، سناریوی احتمالی گسترش جنگ به کل منطقه وجود دارد، در چنین شرایطی همه کشور‌ها از جمله ایران در چنین سناریویی درگیر خواهند شد. ما چاره‌ای جز حمایت از حزب‌الله نخواهیم داشت.

وقتی از خرازی پرسیده شد که آیا سیاست خارجی و امنیتی ایران احتمالاً تحت تأثیر نامزد پیروز انتخاباتی است که در حال حاضر در کشور در جریان است، وی پاسخ داد: «در حالی که انتظار می‌رود بسته به نامزدی که انتخاب می‌شود تفاوت‌هایی در رویکرد وجود داشته باشد، راهبرد کلی سیاست خارجی ایران توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تعیین می‌شود و از این رو انتظار می‌رود به همین شکل باقی بماند.»

این درحالی است که رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند که هزار و ۲۳ ساختمان و زیرساخت مربوط به این رژیم با پهپاد‌ها و موشک‌های حزب‌الله در مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی تخریب شده است. مقامات اسرائیل به قدرت زرادخانه تسلیحاتی حزب‌الله اعتراف می‌کنند که در صورت درگیری مجدد، روزانه بیش از ۲ هزار موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک خواهد شد. بیش از ۷۰ هزار شهرک‌نشین در نتیجه حملات حزب‌الله خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و حاضر به بازگشت نیستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.