کد خبر : 11243
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 10:35

حمیدرضا صیدمحمدی

خبر خوش استاندار تهران برای شهروندان فشافویه شهرستان ری!؟

خبر خوش استاندار تهران برای شهروندان فشافویه شهرستان ری!؟
استاندار تهران گفت: عمده مساله آزاردهنده مردم بخش فشافویه، جداسازی سرفصل حمل و نقل و تردد خودروهای سنگین است که دستور کار جداسازی این سرفصل‌های اعتباری را در اولویت کاری قرار می‌دهیم.

به گزارش کلینی نیوز به نقل  از خبرگزاری ایرنا، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه در بخش فشافویه حضور یافت تا به اتفاق فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان از چهار طرح عمرانی در این بخش بهره برداری کند.

 

 

یکی از  مهمترین طرح های افتتاحی توسط استاندار تهران، بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهری در پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع فضا و با ظرفیت تصفیه ۶۵۰ متر مکعب فاضلاب و اعتبار صرف شده هشت میلیارد تومانی دومین بود، طرحی که با اجرای آن، آب های سطحی و فاضلاب جمع آوری و پس از تصفیه در مدار بهره برداری برای آبیاری فضای سبز شهری قرار می گیرد.

طرح جمع آوری آبهای سطحی با مساعدت شهرداری حسن آباد در سالهای گذشته به بهره برداری رسیده بود، علت  افتتاح مجدد  این طرح از سوی مقامات شهری اعلام نشده است.

شهر حسن آباد فاقد سیستم فاضلاب شهری 

سال گذشته محبی نژاد مسئول عمران شهرداری حسن آباد فشافویه، ار جمع آوری آب های سطحی شهر خبرداد و  گفته:اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و تاکنون بخشی از این پروژه درمعابر شهری ازجمله کوچه شهیدان قمی به انجام رسید همچنان ادامه دارد.

وضعیت نامطلوب رها شدن آب خانگی شهر حسن‌آباد، سال‌هاست با روش‌های گوناگونی ازجمله حفر چاه و انتقال لوله‌های فاضلاب خانگی خود به داخل جدول‌ها  شهری را تخلیه می‌کنند؛ اما این عمل خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و با توجه به اهمیت این مشکل مسئولین شهری می‌بایست اقدامات لازم را برای رفع این مسئله و جلوگیری از عوارض آن انجام دهند، اما همچنان شاهدیم که توجهات لازم به حل این معضل نشده است.

همجواری شهرحسن آباد با بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه و فرودگاه بین الملللی امام خمینی(ره) این شهر را مهاجر پذیر کرده است که طی ده سال اخیر جمعیت آن براساس آمار رسمی کشور دو برابر شده است، لزوم توجه به احداث سیستم فاضلاب دفع آب‌های سطحی در شهر حسن آباد ضروری به نظر می رسد.

مشخص نیست آیا شورای اسلامی شهر حسن درباره «ایجاد سیستم فاضلاب شهر حسن آباد » تحقیقاتی انجام داده است یا خیر؟

گفتنی است، شهرحسن آباد فاقد سیستم فاضلاب شهری است، براساس گفته یکی از کارشناسان شرکت آب و فاضلاب شهر حسن آباد، طرح ملی  احداث  فاضلاب شهری به شرکت آب و فاضلاب شهرستان ری ارائه شده است ،اما تا به امروز هیچ گونه پاسخی در رد  و یا قبول این طرح داده نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.