کد خبر : 6773
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 - 15:14

حمله گروه تندرو شیعه کویتی به سفارت آذربایجان در لندن

حمله گروه تندرو شیعه کویتی به سفارت آذربایجان در لندن
حمله به سفارت آذربایجان به گروهی نسبت داده شده که قبلا به سفارت ایران حمله کرده بود

به گزارش کلینی نیوز، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرده که ساختمان سفارت این کشور در لندن مورد حمله یک گروه مذهبی تندرو قرار گرفته است.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این حمله نشان می‌دهد که چندین نفر مسلمان شیعه با حمله به سفارت جمهوری آذربایجان، پرچم‌ها و دست‌نوشته‌های مرتبط با محرم و عاشورا به دست دارند.

این گروه با حضور در بالکن ساختمان همچنین پرچم جمهوری آذربایجان را پایین کشیدند و به جای آن پرچم گروه خود با نام «اتحاد خدام مهدی» را برافراشتند.

همچنین یک پرچم مخصوص عزاداری محرم از نرده‌ بالکن آویخته شده است.

پلیس لندن هم اعلام کرده که در این خصوص ۸ نفر را بازداشت کرده است. پلیس اعلام کرده این حمله از سوی یک گروه تندرو شیعه به نام «اتحاد خدام مهدی» صورت گرفته است.

گروهی که رهبری آن را فردی کویتی به نام یاسر الحبیب بر عهده دارد. روزنامه مترو بریتانیا گزارش داده این فرد پس از درگیری با مقام‌های زادگاهش کویت، از بریتانیا پناهندگی دریافت کرده و مسجدی را در باکینگهام شایر اداره می کند.

خبرگزاری تسنیم،گزارش داد این گروه از عوامل صادق شیرازی روحانی تندرو مقیم عراق که تحت سرکردگی یاسر الحبیب، روحانی کویتی ساکن لندن قرار دارند،

گفته می‌شود اعمال ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری محرم در جمهوری آذربایجان دلیل اصلی حمله اعضای این گروه شیعه به ساختمان سفارت در لندن بوده است.

گروه مهاجم در بیانیه‌ای در خصوص این حمله به «آزار و اذیت شیعیان» در جمهوری آذربایجان اشاره کرده و تاکید کردند که با دستور رهبرشان در پی انجام اقدام فوری علیه الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان بوده‌اند.

فیلم تاریخی بانوی بهشت که سال گذشته بر اساس نوشته‌ای از یاسرالحبیب تولید شد، با اعتراض مسلمانان سنی مذهب در بریتانیا همراه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.