کد خبر : 9469
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آذر 1401 - 8:19

حمله گروه الشباب به هتلی در موگادیشو

حمله گروه الشباب به هتلی در موگادیشو
گروه تروریستی الشباب به یک هتل در موگادیشو پایتخت سومالی حمله کرده که محل رفت و آمد مقام‌های دولت این کشور است.

به گزارش کلینی نیوز، با فاصله کمی از اغاز این حمله به هتل ویلا رز، آدم آهرسی وزیر محیط زیست سومالی گفت از حمله جان سالم به در برده است.

گزارش‌های تایید نشده دیگری هم از مجروح شدن محمد احمد، وزیر امنیت داخلی سومالی منتشر شده است.

گروه اسلامگرای افراطی الشباب که بیش از ۱۵ سال گذشته در سومالی فعال بوده اعلام کرده که نیروهای نظامی این گروه به هتل حمله کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از چند افسر پلیس گزارش داده که تعداد نامشخصی از نیروهای شبه‌نظامی با اسلحه و مواد منفجره در این حمله دست داشته‌اند.

براساس همین گزارش احمد عبداللهی، یکی از شاهدان عینی گفته بعد از صدای یک انفجار بلند، صدای تبادل سنگین آتش شنیده است: «خیلی ترسیده بودیم. نشسته بودیم در خانه و به صدای تیراندازی گوش می‌دادیم.»

حسن شیخ محمد در آگوست امسال سه ماه بعد از رسیدن به ریاست جمهوری سومالی از «جنگی تمام عیار» علیه «گروه تروریستی الشباب» خبر داد.

این موضع‌گیری در پی حمله دیگری از سوی الشباب به هتلی دیگر در موگادیشو اعلام شد. این حمله بیش از ۲۰ کشته داشت.

دو ماه بعد از آن انفجار همزمان در دو خودرو در چهار‌راهی شلوغ در موگادیشو به کشته شدن دست کم ۱۰۰ نفر منجر شد. «گروه تروریستی الشباب» مسئولیت این انفجار را نیز برعهده گرفت.

رئیس جمهوری سومالی در پی این حملات، ارتش سومالی و نیروهای مسلح قبایل را که تحت حمایت دولت هستند بسیج کرد تا مناطق تحت کنترل«گروه تروریستی الشباب» را در اختیار خود بگیرد.

اندرو هاردینگ خبرنگار آفریقای بی‌بی‌سی که اخیرا مدتی را همراه این نیروهای موسوم به «بریگاد برق» بوده می‌گوید این نیرو با حمایت مالی آمریکا فعالیت می‌کند و نقشی مرکزی در قیام علیه الشباب دارد.

هدف اصلی «گروه تروریستی الشباب»شاخه اقاعده افریقا هست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.