کد خبر : 3414
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 - 7:52

حمله هکری به ۱۰۰ وب‌سایت‌ دولتی و خصوصی ایران

حمله هکری به ۱۰۰ وب‌سایت‌ دولتی و خصوصی ایران
میثم مقصودی گودرزی، معاون سازمان فناوری اطلاعات (افتا) روز یکشنبه چهارم اردیبهشت در برنامه خبر ۲۱ شبکه یک صدا و سیمای جهوری اسلامی از یک حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های ایران خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، او درباره جزئیات این حمله که در چند روز اخیر رخ داده است گفت: «حمله با استفاده از یک حفره امنیتی در یکی از نرم‌افزار‌های پرکاربرد سازمان‌های کشور طراحی شده که طی آن مهاجمین توانستند به بیش از ۱۰۰ وب‌سایت سازمان‌های دولتی و خصوصی کشور نفوذ اولیه داشته باشند».

به گفته گودرزی،‌ این حمله خنثی شده و به هیچ یک از زیر ساخت‌های کشور آسیبی وارد نشده است.

او گفته است: «مهاجمین فقط توانسته اند اطلاعات سیستمی وب سایت‌ها را استخراج کنند و هیچ یک از اطلاعات اصلی وب سایت‌ها مورد حمله قرار نگرفته است».

در همین حال یک گروه به نام “از قیام تا سرنگونی” در صفحه توئیتری‌ خود از هک حدود ۵۰ دامنه سامانه‌های وزارت جهاد کشاورزی جمهوری‌اسلامی خبر داده است.

میثم مقصودی گودرزی مبدا این حملات را هلند، آمریکا و بریتانیا نامیده و گفته است که “اقدامات تکمیلی و حقوقی این رویداد در حال پیگیری و انجام است”.

به گفته او، این اقدام “به مثابه یک بمب ساعتی طراحی شده بود تا در یک زمان مشخص بتواند به بیش از ۱۰۰ سرویس کشور حمله و آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد تا کشور را دچار اخلال کند”.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.