کد خبر : 16386
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 - 8:09

حمله موشکی گسترده به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق

حمله موشکی گسترده به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق
به گفته منابع امنیتی، نزدیک به ۱۲ موشک به پایگاه نظامی عین الاسد تحت رهبری آمریکا مستقر در غرب عراق، شلیک شده است.

به گزارش کلینی نیوز، یک مقام ارتش ایالات متحده و نیز پلیس عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تایید کردند که چندین موشک بالستیک به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار اصابت کرده‌اند.

به گفته یک مقام ارتش آمریکا، “ارزیابی‌ اولیه در مورد خسارت‌ها” همچنان در جریان است و بر اساس اطلاعات فعلی یکی از نیروهای امنیتی عراق به شدت مجروح شده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد در حمله به پایگاه عین الاسد که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، از موشک بالستیک استفاده شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد طبق ارزیابی‌های اولیه، در جریان حمله روز شنبه ۳۰ دی، به پایگاه «عین‌الاسد» در غرب عراق، شماری از پرسنل آمریکایی متحمل «جراحاتی جزئی» شده‌اند.

پایگاه هوایی عین الاسد در غرب استان الانبار واقع شده است.

مقاومت اسلامی عراق به دنبال جنایات و حملات وحشیانه رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و حمایت واشنگتن از این حملات به آمریکا هشدار داده بود که پایگاه‌های آن کشور در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.

در هفته‌های گذشته گزارش‌های متعددی از حمله به پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در عراق منتشر شده است.

از جمله آنها دو منبع ارتش عراق به رویترز گفتند که حمله هوایی آمریکا به یک پرتابگر راکت در اواخر روز دوشنبه ۸ ژانویه، مانع از حمله به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق شد.

روز اول ژانویه نیز سامانه‌های دفاعی، یک پهپاد مسلح را بر فراز پایگاه عین الاسد سرنگون کردند.

ارتش ایالات متحده از زمان آغاز جنگ غزه بیش از ۱۰۰ بار در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفته است که عمدتاً با موشک یا هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

با آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه و بمباران‌های بی وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن‌های رژیم تل آویو، هر یک از گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه بر عهده گرفته است. در این میان، گروه‌های عراقی بیش از ۱۰۰ بار پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه را هدف قرار گرفته اند تا به آمریکایی‌ها تفهیم کنند که هزینه حمایت از رژیم اسرائیل در کشتار مردم غزه بسیار بالا است.

نیروهای دریایی یمن نیز هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را در دریای سرخ تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.