کد خبر : 14681
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 19:53

حمله موشکی و پهیادی مقاومت اسلامی در سوریه و عراق به پایگاه‌های آمریکا

حمله موشکی و پهیادی مقاومت اسلامی در سوریه و عراق به پایگاه‌های آمریکا
پایگاه "التنف" در سوریه و "الحریر" در اربیل و "عین الاسد" در عراق هدف حملات موشکی و پهپادی نیروهای مقاومت اسلامی قرار گرفتند.

به گزارش کلینی نیوز،  پایگاه “التنف” در سوریه و “الحریر” در اربیل و “عین الاسد” در عراق هدف حملات موشکی و پهپادی گروه های مقاومت اسلامی قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا، روز پنجشنبه ۱۹ اکتبر (۲۷ مهرماه) به نقل از کانال تلگرامی صابرین نیوز نوشت، منابع رسانه‌ای سوریه از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در میدان گازی “کونیکو” واقع در شمال دیرالزور سوریه خبر داده‌اند.

گفته می‌شود، میدان گازی کونیکو با مساحت ۱۰۰ هکتار، بزرگ‌ترین میدان گازی سوریه است که در ۱۳کیلومتری شرق دیرالزور واقع شده و در زمان حاضر در تصرف نیروهای آمریکایی است. میادین بزرگ نفتی العمر و التنک نیز به‌ترتیب در فاصله ۳۸ و ۶۶ کیلومتری این میدان قرار دارد.

به دنبال این حمله، شبکه المیادین از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی “التنف” در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن خبر داد. المیادین اعلام کرد که سه پهپاد موفق به پرواز در آسمان پایگاه شده و آن را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش ایرنا، گروه “تشکیل الوارثین” در اطلاعیه‌ای مسئولیت حمله به پایگاه الحریر برعهده گرفته است. ایرنا از این جریان به عنوان یک “گروه مقاومت” نام می‌برد.

شبکه العالم، متعلق به صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز از “اعلام جنگ حزب‌الله عراق علیه آمریکایی‌ها” خبر داد.

به گزارش العالم، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که از امروز پنجشنبه ۱۹ اکتبر (۲۷ مهرماه) “عملیات مقاومت عراق علیه آمریکایی‌ها با حمله به پایگاه‌های نظامی آنها آغاز می‌شود”.

این سخنگو تأکید کرده است که “آمریکایی‌ها شرکای اساسی در کشتار مردم غزه هستند و باید تاوان آن را پس بدهند”

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق با اشاره به حمله دیروز چهارشنبه گروه “مقاومت اسلامی عراق” به دو پایگاه آمریکایی در عراق تصریح کرد، “مقاومت” امروز اولین ضربات را وارد کرد و عملیات با روند رو به رشد ادامه پیدا می‌کند.

جعفر الحسینی سخنگوی نظامی کتائب حزب الله عراق در گفت وگو با شبکه المیادین لبنان افزود: آمریکایی‌ها شرکای اصلی اسراییل در کشتار مردم غزه هستند و بنابراین باید عواقب آن را متحمل شوند.

وی گفت: مقاومت در عراق از امروز با انجام حملات خود به پایگاه‌های آمریکایی عملا وارد میدان نبرد شده است و نخستین تلفات را از آمریکایی‌ها گرفت و عملیات با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

سخنگوی کتائب حزب الله اضافه کرد: مقاومت در عراق این توانایی را دارد که همه پایگاه‌های آمریکایی را نابود کند و حتی آمریکایی‌ها را از عراق بیرون کند.

بر اساس آخرین خبرها، چندین پهپاد توسط نیروهای آمریکایی رهگیری و خنثی شده‌اند و در اثر اصابت چند پهپاد دیگر شماری از سربازان آمریکایی  مجروح شده اند.

یک آمریکایی در پی حملات موشکی مقاومت اسلامی در عراق به پایگاه عین الاسد در استان الانبار از ترس، جان خود را از دست داد.

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای ادعا کرد که فرد جان باخته یک پیمانکار آمریکایی بوده است.

مقامات صهیونیست پنجشنبه شب مدعی شدند که برآورد آنها این است که حدود ۲ الی پنج موشک از یمن به سمت اسرائیل شلیک شده است.

به گزارش خبرگزاری “سما” فلسطین، مقامات صهیونیست این ادعا را در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی بیان کردند.

سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت :  با تعدادی از پهپادهای حوثی که به سوی یک ناو آمریکایی در نزدیکی یمن پرتاب شده بود، مقابله کردیم.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون افزد: خدمه ناوشکن یو اس اس کارنی ۳ موشک کروز تهاجمی و چندین پهپاد پرتاب شده از یمن را سرنگون کردند.

خبرگزاری رویترز از حمله موشکی به یک کشتی جنگی آمریکایی در سواحل یمن خبر داد.

 این خبرگزاری به نقل از یک مقام آمریکایی که به نامش اشاره نشده، اعلام کرد که این کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا چند موشک را که در سواحل یمن به سمت آن شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.