کد خبر : 14825
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 8:35

حمله‌ موشکی به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق

حمله‌ موشکی به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق
تسنیم، روز جمعه پنج آبان از حمله موشکی به پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر واقع در شمال دیرالزور سوریه و پایگاه عین‌الاسد در عراق خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز شش موشک از مجاورت ابوکمال و المیادین به پایگاه آمریکا در نزدیکی میادین نفتی العمر شلیک شده است.

به گفته این منابع، پدافند اشغالگران برای انهدام پهپادها تلاش کرده، ولی در این راه شکست خورده و پهپادها به اهداف خود اصابت کرده است.

شبکه الجزیره مباشر از وقوع انفجار مهیب در داخل پایگاه میدان العمر که نظامیان اشغالگر آمریکایی بر آن مسلط هستند خبر داد، این پایگاه در شرق دیرالزور سوریه قرار  دارد.

این در حالی است که خبرگزاری آناتولی ترکیه از شلیک ۱۰ موشک زمین به زمین به این پایگاه اشغالگران خبر  داده و تاکید کرده است که در این چندین نظامی آمریکایی کشته و یا زخمی شده و آمبولانسهایی برای انتقال آنها اعزام شده‌اند.

پیش از این برخی منابع از وقوع چندین انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه خراب الجیر در حومه الحسکه سوریه خبر داده بودند.

المیادین گزارش داد که پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان العمر و فرودگاه خراب الجیر در شرق سوریه هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته است.

طی روزهای اخیر پایگاههای غیرقانونی آمریکا در عراق و سوریه بارها هدف حملات موشکی و پهپادی گروههای مقاومت در پاسخ به حمایتهای آشکار آمریکا از جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه قرار گرفته است.

این حملات نشان می‌دهد مقاومت در برابر نقش آمریکا در جنایاتی که در غزه صورت می‌گیرد، واکنش فعال خواهد داشت.

آسوشیتدپرس روز جمعه پنجم آبان، به نقل از یک سازمان مخالف حکومت سوریه گزارش داد که مقاومت اسلامی به تاسیسات نفتی شرق سوریه که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، حمله راکتی انجام داده اند.

این پایگاه محل استقرار نیروهای نظامی آمریکا و عراق است که اخیرا و پس از آغاز جنگ حماس و اسرائیل نیز هدف حمله قرار گرفته بود.

گروههای مقاومت اسلامی در سوریه و عراق از زمان حمله  حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، حدود ۲۰ حمله پهپادی و موشکی علیه پایگاه‌های آمریکایی در این دو کشور انجام داده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.