کد خبر : 16794
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 15:40

حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه

حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه
، هفت عضو گروه تروریستی "نیروهای دموکراتیک سوریه" در حمله‌ای پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شرق سوریه کشته شدند.

به گزارش کلینی نیوز، گروه «مقاومت اسلامی عراق»در بیانیه‌ای که بامداد امروز دوشنبه ۱۶ بهمن منتشر کرد مدعی حمله به پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق سوریه شد.

در این بیانیه ادعا شده است: «این حمله شب با پهپاد صورت گرفته و در راستای کمک به فلسطینیان در غزه و مقابله با حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی انجام شده است.»

پیش‌ترسخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که ایالات متحده، گروه «مقاومت اسلامی عراق» را مسئول حمله پهپادی به سربازان خود در مرز سوریه و اردن و کشته شدن  و زخمی شدن ۴۰ سرباز آمریکایی می‌داند.

حملات آمریکابه نقاط مختلف در سوریه و عراق در واکنش به کشته شدن سربازان آمریکایی در روز شنبه ۱۴ بهمن انجام شد. مقامات دولت آمریکا تاکید کرده‌اند که این حملات ادامه خواهد داشت.

با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و بمباران‌های بی وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن‌های رژیم تل‌آویو، هر یک از گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به عهده گرفته است.

در این بین، گروه مقاومت اسلامی عراق با هدف قرار دادن بیش از یک صد باره پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه به آمریکایی‌ها تفهیم کرده‌اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالا است.

گفتنی است، هفت عضو گروه تروریستی  وابسته به آمریکا “نیروهای دموکراتیک سوریه” در حمله‌ای پهپادی پایگاه آمریکایی واقع در میدان نفتی العمر  در شرق سوریه کشته شدند.

“نیروهای دموکراتیک سوریه” که از سوی کردهای سوریه رهبری می‌شود، از گروه‌های متحد با آمریکا در منطقه محسوب می‌شوند.

گفته می‌شود که ۱۸ نفر نیز در جریان این حمله زخمی شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.