کد خبر : 13345
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1402 - 8:15

حمله مرگبار به غیرنظامیان در مالی دست‌کم ۲۱ کشته بر جای گذاشت

حمله مرگبار به غیرنظامیان در مالی دست‌کم ۲۱ کشته بر جای گذاشت
افراد مسلح با حمله به روستایی در منطقه مویتی واقع در مرکز مالی دست‌کم ۲۱ غیرنظامی را کشتند.

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری رویترز گزارش داده این مهاجمان ناشناس با حمله مرگبار به روستای یارو در نزدیکی شهر باندیاگارا این افراد غیر نظامی را به رگبار بستند.

یک نفر از شاهدان که نخواسته نامش فاش شود به رویترز گفت: «این یک قتل عام واقعی بود، مردان مسلح به داخل روستا هجوم بردند و به سمت مردم شلیک کردند. تلفات بین ۲۰ تا ۳۰ کشته است و تعداد زخمی‌ها از این هم بیشتر است.»

یک منبع دوم تعداد کشته شدگان را ۲۱ نفر دانست و گفت بین قربانیان زنان هم بوده‌اند. رویترز نتوانسته تعداد واقعی قربانیان این حمله تروریستی را تایید کند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته‌است.

گروه‌های تندروی مختلف از جمله القاعده در غرب آفریقا در مالی و منطقه ساحل آفریقا حضور دارند که به طور مداوم به مناطق مختلف این کشور حمله می‌کنند.

جمهوری مالی کشوری است در آفریقای غربی. مسلمانان بیش از ۹۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. اغلب مسلمانان سنی مذهب و پیرو مذهب مالکی هستند. نخستین شیعیان ساکن در این کشور مهاجرانی از لبنان بودند.

این کشور در حال مبارزه با یک شورش خشونت آمیز است که با القاعده و داعش در ارتباط است. از زمان آغاز شورش جدایی طلبان طوارق در سال ۲۰۱۲، نیروهای القاعده و داعش در این کشور ریشه دوانده‌اند.

در این مدت دو کودتای نظامی هم در مالی اتفاق افتاده و حکومت نظامی ترجیح داده به جای ارتباط با متحدان سنتی غربی از روسیه  برای کمک به مدیریت اوضاع در کشور یاری خواسته است.

در همین راستا درخواست غیرمنتظره دولت نظامی در ماه ژوئن برای خروج نیروهای حافظ صلح سازمان ملل این نگرانی را ایجاد کرده که ممکن است کشور به سمت هرج و مرج بیشتر حرکت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.