کد خبر : 14280
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 13:11

حمله غافلگیرکننده جنبش مقاومت اسلامی حماس به اسرائیل

حمله غافلگیرکننده جنبش مقاومت اسلامی حماس به اسرائیل
جنبش مقاومت اسلامی حماس در باریکه غزه سحرگاه روز شنبه حمله‌ای غافلگیرکننده به نام طوفان الاقصی را علیه اسرائیل غاز کردند.

به گزارش کلینی نیوز، حمله غافلگیرکننده جنبش مقاومت اسلامی حماس به اسرائیل در حالی آغاز شد که توجه‌ها در منطقه خاورمیانه طی هفته‌های گذشته به احتمال عادی‌ سازی روابط عربستان سعودی با اسرائیل منعطف شده بود.

سفیر عربستان در اردن دو ماه پیش ضمن حفظ سمت به عنوان نماینده ریاض برای سرزمین‌های فلسطینی و کنسولگری بیت‌المقدس معرفی شده بود.

او که از بستگان نزدیک محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است اخیرا به رام‌الله در کرانه باختری سفر کرد تا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطینی دیدار کند.

مقام‌های عربستان مدعی هستند که عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌تواند زندگی فلسطینی‌ها را «تسهیل» کند.

از سوی دیگر اسرائیل بهار امسال جنگی پنج روزه با گروه جهاد اسلامی در نوار غزه را تجربه کرده بود. ۳۴ فلسطینی و یک اسرائیلی در جریان این درگیری‌ها کشته شده بودند. این در حالی است که گروه حماس خود را از درگیری‌های چند ماه پیش دور نگه داشته بود.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه از آغاز سال جاری میلادی تا کنون ۲۴۷ فلسطینی، ۳۳ اسرائیلی، یک اوکراینی و یک ایتالیایی در جریان درگیری‌ها بین فلسطینی‌ها و اسرائیل کشته شده‌اند.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس عملیات نظامی خود علیه اسرائیل را «طوفان الاقصی» نام‌گذاری کرده‌اند، بیش از ۲۵۰۰ راکت به شهرهای مرکزی و جنوب اسرائیل پرتاب شده و شهر بیت‌المقدس هم هدف قرار گرفته است. بنا به گزارش‌ها پرتاب‌های راکتی از چند نقطه مختلف باریکه غزه انجام می‌شود.

گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرده‌اند که هدف از این عملیات «پایان دادن به همه جنایت‌های اشغالگری» است. جنبش حماس از ۱۶ سال پیش تاکنون کنترل نوار غزه را در دست دارد.

اسرائیل جنبش حماس را متهم کرده که عملیاتی «ترکیبی» همراه با پرتاب راکت و نفوذ به داخل خاک این کشور را آغاز کرده است.

این عملیاتی ترکیبی شامل موشک‌باران اراضی اشغالی و عملیات نظامی زمینی به‌همراه هلی‌برن با پاراگلایدر بود که در نوع خود بی‌سابقه بوده است و بنا به اذعان صهیونیست‌ها ۳۵ نظامی به اسارت درآمده‌اند و ده‌‌ها کشته و ۵۴۵ زخمی به‌جای گذاشته است و بیمارستان‌های جنوب اسرائیل دیگر جایی برای پذیرش ندارند.

بنا به اذعان ارتش اسرائیل ۲۲۰۰ موشک در چند ساعت شلیک شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،حماس با عملیات موشکی صهیونیست‌ها را سرگرم کرد و در همان زمان، از غفلت آن‌ها استفاده کرد و عملیاتی حساب‌شده را ترتیب داد که منجر به نفوذ مقاومت حماس به داخل و عمق اراضی اشغالی فلسطین شد و تاکنون صدها کیلومترمربع (۹۱۲ کیلومترمربع تا این لحظه) به کنترل این نیروهای فلسطینی در آمده است، این مساحت تقریباً سه برابر مساحت کل نوار غزه است.

نخست وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات گفت: این عملیات نیست این جنگی است که بر ما تحمیل شده است.

گفته می‌شود ده‌ها تن از مبارزان فلسطینی هم‌اکنون در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در حال حرکت و پیشروی هستند و ارتش اسرائیل هنوز نتوانسته است جلوی آن‌ها را بگیرد.

تلفات اسرائیلی‌ها در پی حمله غافلگیرکننده حماس

اداره امداد و نجات اسرائیل گزارش داده است که ۲۲ نفر در این کشور به ضرب گلوله کشته شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از شهروندان اسرائیلی از آنچه از ساعات اولیه روز شنبه در کشورشان می‌گذرد در بهت فرو رفته‌اند. صدای آژیر خطر در بسیاری از شهرهای مرکزی و جنوب اسرائیل به دفعات به صدا در آمده است.

ارتش اسرائیل از مردم خواسته است تا به پناهگاه‌ها بروند. صدای آژیر خطر دستکم دو بار صبح روز شنبه در بیت‌المقدس شنیده شد.

این در حالی است که صدای چند انفجار هم حدود ساعت ۹ صبح در شهر شنیده شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.