کد خبر : 5819
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401 - 10:10

حمله سایبری به وب سایت و سامانه‌های «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ایران

حمله سایبری به وب سایت و سامانه‌های «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ایران
سازمان تروربستی مجاهدین خلق، یک‌شنبه 12 تیر، با انتشار ویدیویی، مسئولیت این حمله را پذیرفت و خبر داد، به بیش از 200 هزار سند و فایل که برخی از آن‌ها محرمانه هستند، دست یافته است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، سایت‌ها و سامانه‌های «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ایران مورد حمله‌ای سایبری قرار گرفت و تصاویر و شعارهای مربوط به سازمان مجاهدین خلق در آن منتشر شد.

سازمان تروربستی مجاهدین خلق، یک‌شنبه ۱۲ تیر، با انتشار ویدیویی، مسئولیت این حمله را پذیرفت و خبر داد، به بیش از ۲۰۰ هزار سند و فایل که برخی از آن‌ها محرمانه هستند، دست یافته است.

به گفته این گروه، در این مجموعه حملات سایبری، ۱۵ سامانه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هک شدند.

تأکید کرده است، «۴۴ سرور، صدها کامپیوتر و ۲ اتوماسیون اصلی اداری» در جریان این حملات منهدم شده‌اند.

این گروه همچنین با انتشار برخی اسناد محرمانه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران اعلام کرد که در جریان هک سامانه‌های این سازمان، به اطلاعات یک میلیون و نیم ایمیل سری و بیش از ۴۰ هزار پیام سری در اتوماسیون دست یافته است.

مجاهدین خلق ماه گذشته در یک حمله سایبری گسترده به شهرداری تهران، دوربین‌های نظارتی «بهشت زهرا»، حرم امام خمینی  و ده‌ها مرکز حکومتی دیگر را هک و از دسترس خارج کرد.

 اعضای سازمان مجاهدین، دو سال بعد از جنگ ایران و عراق، در سال ۶۱ به عراق رفتند و با همکاری ارتش عراق، اقدام به تشکیل بازویی نظامی به نام «ارتش آزادی‌بخش ملی ایران» کرد و در کنار ارتش عراق در جنگ بر ضد ایران، مشارکت کرد.

 این نیروی نظامی در طول جنگ ایران و عراق، از سوی خاک عراق، بیش از یک‌صد عملیات نظامی بر ضد مواضع نیروهای ایرانی شکل داد.

عملیات آفتاب اول فروردین سال ۱۳۶۷ در اطراف شوش، سه ماه پس از عملیات آفتاب که مجاهدین را در موقعیت سیاسی و تبلیغاتی مناسبی قرار داد، در ۲۸ خرداد ۱۳۶۷، سازمان عملیات چلچراغ را اجرا می‌کند. هدف از این عملیات تصرف شهر مهران است که محقّق می‌شود. این عملیات در ابتدا به صورت مشترک بین تیپ‌های زرهی عراق و پیاده سازمان مجاهدین شروع شد.

شش روز پس از قبول قطعنامهٔ آتش‌بس توسط ایران و در شرایطی که نیروهای عراقی با بهره‌برداری از ضعف شدید روحیهٔ نیروهای ایرانی، مجدداً به خرمشهر حمله کرده و تا آستانهٔ تصرّف آن پیش می‌روند، سازمان مجاهدین عملیاتی با نام فروغ جاویدان را آغاز می‌کند.

مسعود رجوی در شب آغاز عملیات گفت: «براساس تقسیمات انجام شده، ۴۸ ساعته به تهران خواهیم رسید… کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم در حد توان و اشل یک ابرقدرت است؛ چون فقط یک ابرقدرت می‌تواند کشوری را ظرف این مدت تسخیر کند… از پایگاه نوژه هم ترسی نداشته باشید؛ هر سه ساعت به سه ساعت دستور می‌دهم هواپیماهای عراقی بیایند و آن‌جا را بمباران کنند.

گروه مجاهدین خلق توسط جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده‌است. برخی دولت‌های غربی نیز برای حدود یک دهه این سازمان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بودند اما بعداً این سازمان را از این فهرست خارج کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.