کد خبر : 19565
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 تیر 1403 - 12:36

حمله رژیم صهیونیستی به ۴ مدرسه دهها کشته و زخمی برجای گذاشت

حمله رژیم صهیونیستی به ۴ مدرسه دهها کشته و زخمی برجای گذاشت
ارتش اسرائیل طی 4 روز گذشته به 4 مدرسه در نوار غزه حمله کرد که طی آن دست‌کم 50 فلسطینی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع پزشکی در بیمارستان ناصر واقع در شهر خان یونس اعلام کرد که این حمله دروازه یک مدرسه در شرق این شهر را هدف قرار داده است. به گفته او دست‌کم ۲۹ نفر در این حمله کشته شدند.

حماس هم با تایید همین تعداد از کشته‌شدگان که «عمدتاً کودکان و زنان» بودند، رژیم صهیونیستی را متهم کرد و گفت: «این کشتار ادامه جنایت نسل کشی است که ارتش اشغالگر برای دهمین ماه متوالی علیه مردم ما انجام داد».

ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که اطلاعات مربوط به این حمله را بررسی می‌کند.

این چهارمین حمله طی چند روز گذشته به مدارس در نوار غزه است. به گفته منابع فلسطینی، سه مدرسه دیگر که افراد آواره را در خود جای داده بودند،

از روز شنبه ۶ ژوئیه مورد هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند که در نتیجه آن دست‌کم ۲۰ نفر کشته شدند. در این سه مورد، ارتش رژیم صهیونیستی پس از متهم کردن حماس به «استفاده از ساکنان به عنوان سپر انسانی» گفت که «تروریست‌ها» را هدف قرار داده است.

در شمال نوار غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی در جریان یک حمله گسترده جدید علیه حماس شهر غزه را از طریق زمین و هوا بمباران کردند. حماس می‌گوید که «شدیدترین» درگیری در چند ماه اخیر است.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۷ ژوئن عملیات زمینی خود در شجاعیه، واقع در شرق شهر غزه را آغاز کرد و سپس از روز دوشنبه آن را به محله‌های مرکزی گسترش داد، جایی که به گفته سازمان ملل، ارتش رژیم صهیونیستی «ده‌ها هزار نفر» را به تخلیه این منطقه فراخوانده است.

به گفته فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (اونروا)، از زمان شروع جنگ، تقریباً همه ساکنان غزه یک، دو، سه، چهار یا پنج بار آواره شده‌اند.

او با اشاره به اینکه مجددا حدود ۳۵۰ هزار نفر آواره شدند، افزود که این نشان می‌دهد که مطلقا هیچ مکان امنی برای زندگی وجود ندارد.

این درحالی است که ساکنان این منطقه علاوه بر آوارگی، با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند که به گفته ده کارشناس مستقل سازمان ملل مستقر در ژنو، منجر به مرگ کودکان می‌شود.

این کارشناسان سازمان ملل تاکید کردند که «کارزار عمدی و هدفمند قحطی از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین نوعی خشونت نسل‌کشی‌گونه است و به قحطی در سراسر نوار غزه منجر شده است.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.