کد خبر : 5824
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401 - 10:12

حمله به افراط گرایان ضداسلام در نروژ

حمله به افراط گرایان ضداسلام در نروژ
خودروی افراط گرایان ضداسلام در نروژ که اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده بودند هدف حمله قرار گرفت.
به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ابنا، پس از یک تعقیب و گریز در بزرگراهی در نروژ، خودروی سرکرده یک گروه تندروی ضد اسلام، شنبه (دیروز)، چند دقیقه پس از آنکه قرآن را در حومه اسلو سوزاند، هدف حمله‌ قرار گرفت.

پلیس نروژ اعلام کرد دو نفر را در این رابطه دستگیر کرده است. یکی از این دو نفر، راننده (زن) یک خودرو است. این زن به اینکه به عمد به خودروی «لارس توران»، سرکرده گروه تندروی «به اسلامی کردن نروژ پایان دهید (سیان)» زده و در نهایت این، خودرو را چپ کرد، متهم شد.

در تصویری که این حادثه را به طور کامل نشان داد و در فیس بوک منتشر شد، لارس توران و اعضای این گروه تندروی ضد اسلامی ابتدا با خودرو به مورتِنسرود، منطقه‌ای حومه‌ای در نزدیک اسلو – که جامعه قابل توجهی از مسلمانان در آن زندگی می‌کنند – رفتند.

تعداد انگشت شماری از اعضای این گروه تندرو، قرآن کریم را وسط یک چهارراه کوچک آتش زدند و این مساله، بلافاصله واکنش ساکنان را در پی داشت که برای خاموش کردن شعله‌های آتش تلاش کردند.

این صحنه، به سرعت با اعتراض یک گروه همراه شد؛ یک زن بر سر اعضای این گروه تندرو ضد اسلامی فریاد کشید و سپس سوار یک مرسدس بنز خاکستری شد و در یک تعقیب و گریز، خودروی آنها را چپ کرد. این زن به بهانه اقدام عمدی برای ترویج خشونت دستگیر شد.

گفتنی است درحالی پلیس نروژ اقدام به دستگیری مخالفان به اهانت به ادیان می کند که افراط گرایان ضداسلام در این کشور به صورت آزادنه اقدام به آتش زدن قرآن، کتاب مقدس مسلمانان جهان می کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.