کد خبر : 16298
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 8:15

حمله ارتش یمن به یک ناو آمریکایی در دریای سرخ

حمله ارتش یمن به یک ناو آمریکایی در دریای سرخ
ارتش آمریکا می‌گوید حوثی‌های یمن اقدام به شلیک یک موشک به سمت یک کشتی جنگی ایالات متحده کرده‌اند که پیش از رسیدن به هدف ساقط گردید.

به گزارش کلینی نیوز، براساس این گزارش ۲۵ دی ماه یک موشک کروز ضد کشتی به سمت ناو یو‌اس‌اس لابون در دریای سرخ شلیک شده بود که یک هواپیمای جنگی آمریکایی آن را در سواحل حدیده هدف قرار داده و نابود کرده است.

این حادثه بعد از ظهر یکشنبه رخ داده و هیچ تلفات یا خسارتی گزارش نشده است.

این اولین حمله ارتش یمن پس از حملات ایالات متحده و بریتانیا به یمن است که با هدف کاهش توانایی نظامی حوثی‌ها صورت گرفته بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تأیید حمله به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ، گفت که پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس، یقینا در راه است و هر گونه حمله جدید، بدون پاسخ و مجازات باقی نخواهد ماند.

آمریکا و انگلیس روز جمعه نزدیک به ۳۰ نقطه در یمن را مورد حمله قرار دادند که بنا بر گزارش‌ها شامل انبارهای تسلیحات، مراکز لجستیکی و سیستم‌های دفاع هوایی حوثی‌ها بود.

حوثی ها یک گروه سیاسی و نظامی هستند که کنترل بخش بزرگی از یمن از جمله پایتخت را در دست دارند. آنها حامی حماس هستند.

حوثی‌ها اعلام و ادعا می‌کنند که هر کشتی که به اسرائیل سفر می‌کند یا متعلق به آن کشور باشد را هدف قرار می‌دهند. با این حال، برخی از کشتی‌هایی که مورد حمله قرار داده‌اند.

حملات آنها به کشتی‌های باری در دریای سرخ باعث شده است که شرکت‌های بزرگ کشتیرانی، مسیر کشتی‌ها را از دریای سرخ منحرف کرده و در عوض مسیر طولانی‌تر جنوب آفریقا را انتخاب کنند.

واشنگتن و لندن ضمن ایجاد ائتلاف دریایی، در تلاش برای توقف حملات یمن به کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ هستند و می‌خواهند  یمن را به توقف حمایت‌هایش از مردم غزه وادار کنند.

محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن بار دیگر تأکید کرد که حملات نیروهای یمن به کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهای عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ همچنان ادامه خواهد داشت.

اسرائیل پس از حمله حماس اعلام وضعیت جنگی کرد و با حملات سنگین هوایی و زمینی در نوارغزه غیر قابل سکونت کرد.

تاکنون حدود یک میلیون نفر از ساکنان شمال غزه به مناطق جنوبی کوچ اجباری کرده اند. به گفته مقام‌های سازمان ملل متحد هزاران نفر در نوار غزه کشته شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.