کد خبر : 15692
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 13:48

حملات پهپادی گروه مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه امریکا در شرق سوریه

حملات پهپادی گروه مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه امریکا در شرق سوریه
گروه موسوم به «مقاومت اسلامی عراق» گفت که با پهپاد به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» و میدان گازی «کونیکو» حمله کرده است.

به گزارش کلینی نیوز،  روز یکشنبه دو پایگاه نظامی متعلق به امریکا در استان دیرالزور در شرق سوریه مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین با منشا نامشخص قرار گرفت.

به گزارش «آناتولی» منابع محلی اعلام کردند که این حملات پهپادی پایگاه های نظامی در میادین گازی کونیکو و عمر در استان دیرالزور را هدف قرار داد.

مواضع امریکا در منطقه به خصوص عراق و سوریه با آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس در هفت اکتبر و جانبداری امریکا از اسرائیل هدف حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس گزارش کرد: گروه «مقاومت اسلامی عراق» طی بیانیه‌ای اعلام کرد، رزمندگان آن در راستای مقابله با حضور آمریکایی‌ها در عراق و منطقه و در پاسخ به کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی، با پهپاد به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» و میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه حمله کردند.

عصر شنبه بود که دو پایگاه ائتلاف آمریکایی در مجاورت میدان گازی «کونیکو» و میدانی نفتی «العمر» در شرق سوریه هدف چندین حمله قرار گرفت.

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خبر داد که نظامیان این کشور در سوریه و عراق، از تاریخ ۲۵ مهر تا ۲۲ آذر، ۹۷ بار هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند.

مقاومت اسلامی عراق آمریکا را مسئول حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌داند و تاکید کرده است که تا زمان تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه پایگاه‌های آمریکا را مورد حمله قرار خواهد داد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.