کد خبر : 9212
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آبان 1401 - 15:20

امیر حسین علمائی

حملات موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق، تا خلع سلاح گروه‌های تروریستی

حملات موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق، تا خلع سلاح گروه‌های تروریستی
فرمانده قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه گفت: تا زمانی که اقلیم کردستان یا دولت مرکزی عراق خواسته‌های جمهوری اسلامی مبنی بر خلع سلاح گروهک‌ها و اخراج آنان را عملی نکند همچنان این اقداماتمان ادامه می‌یابد.

به گزارش کلینی نیوز، شبکه تلویزیونی “رووداو” در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، فرماندار منطقه “کویسنجق” از حمله موشکی به دفتر “حزب دموکرات کردستان ایران” در این منطقه در شمال اربیل در صبح روز دوشنبه ۲۳ آبان (۱۴ نوامبر) خبر داده است.

منابع کرد همچنین گزارش داده‌اند که مقر “حزب کومله کردستان ایران” و “کوملە زحمتکشان کردستان” در منطقه “زرگویز” استان سلیمانیه نیز هدف حمله سه پهپاد قرار گرفته‌اند.

سردار اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه با اشاره به هدف قرار دادن مقر گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد: هم با پهپادهای انتحاری، هم با پهپادهای رزمی و هم با موشک مقرهای گروهک‌های تجزیه‌طلب تروریستی را هدف قرار دادیم و دقیقاً همه اهدافی را که شناسایی کردیم مورد هدف قرار دادیم.

سپاه پاسداران دوم مهر ماه نیز مناطقی در اقلیم کردستان را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده بود. در آن زمان هم سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حملات مواضع “گروهک‌های تروریستی و ضد ایرانی وابسته به استکبار جهانی” در اقلیم شمال عراق را هدف قرار داده است.

خبرگزاری فارس هم به نقل از “منابع آگاه” این حمله‌ها را ” پاسخ به حمایت شرورانه عناصر ضد انقلاب از اغتشاشات و اقدامات اراذل و اوباش و با هدف تنبیه و گوشمالی این گروهک‌ها” نامیده بود.

“دستگیری ۱۰۰ تن از اعضای ضدانقلاب، دموکرات و کومله”

فرمانده قرارگاه “حمزه سیدالشهدا” در مصاحبه با این خبرگزاری با اشاره به موقعیت مرزهای شمال غرب ایران، گفته است نیروهای این قرارگاه “در یک ماه گذشته مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات از گروه‌هایی که دنبال انتقال سلاح به داخل کشور بودند را دستگیر و تجهیزاتی را که می‌خواستند به شهرهای عمقی بفرستند را توقیف کرده است.”

سردار اصانلو “گروه‌های ضد انقلابی در اقلیم یا عراق” را تهدیدی برای هر دو کشور دانسته و اضافه کرده مقامات جمهوری اسلامی در این باره با مسئولان و مقامات دولت مرکزی عراق و همچنین با مسئولان اقلیم کردستان عراق گفت‌وگو کرده‌اند.

در چند سال گذشتە این احزاب برخی از نیروهای پیشمرگ خود را بار دیگر در ارتفاعات هم مرز با ایران مستقر کردەاند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، فرمانده قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: تا زمانی که اقلیم کردستان یا دولت مرکزی عراق خواسته‌های جمهوری اسلامی مبنی بر خلع سلاح گروهک‌ها و اخراج آنان را عملی نکند همچنان این اقداماتمان ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: سپر انسانی که متاسفانه آنان از خانواده‌های خودشان و در مقرهای‌شان ساخته‌اند تا یک زمانی برای ما معنی دارد و مجبوریم مقرهایی که  حتی در کنار خانه‌های سازمانی ایجاد کرده‌اند را مورد هدف قرار دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.