کد خبر : 14428
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 8:20

حملات موشکی از نوار غزه به سمت شهرهای اسرائیل

حملات موشکی از نوار غزه به سمت شهرهای اسرائیل
نیروهای مقاومت فلسطین با شلیک چندین موشک، شهرک های غلاف غزه و تل آویو، عسقلان و سدیروت را هدف قرار دادند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از الجزیره، آژیرهای خطر در منطقه غلاف غزه همزمان با حملات راکتی مقاومت فلسطین به صدا در آمده است.

در این حملات، نیروهای مقاومت فلسطین، راکت هایی را به سمت تل آویو، عسقلان و سدیروت شلیک کردند.

این حملات در پاسخ به جنایت های اسرائیل و هدف قرار دادن منازل مسکونی انجام شده است.

به گزارش «الجزیره»، در ادامه درگیری‌ها دفتر سازمان ملل در فلسطین (انروا) اعلام کرد که ۲۵۰ هزار فلسطینی در داخل غزه آوار شده‌اند که اکثرشان در مدارس تابع سازمان ملل در شرایط بسیار سخت به سر می‌برند.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز در تازه ترین بیانیه خود که صبح امروز (چهارشنبه) منتشر شد شمار قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه را ۹۵۰ شهید و بیش از ۵ هزار زخمی اعلام کرد.

رسمی اسرائیل (کان) گفت که دولت امریکا در ۲۴ ساعت اخیر تلاش‌هایی را برای ایجاد گذرگاه انسانی برای انتقال فلسطینیان و شهروندان امریکایی از غزه به مصر آغاز کرده به خصوص که احتمال گسترش اقدام نظامی اسرائیل در غزه وجود دارد.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه صبح امروز خبر داد که نیروگاه برق نوار غزه به علت نبود سوخت تا چند ساعت آینده کاملا از کار خواهد افتاد.

این دفتر در بیانیه خود تأکید کرد که این وضعیت به معنای ورود غزه به تاریکی مطلق است که به روند امدادرسانی آسیب جدی خواهد زد ضمن اینکه به علت توقف ورود سوخت از گذرگاه رفح، امکان راه‌اندازی ژنراتورها هم وجود ندارد.

در این بیانیه از نهادهای بین‌المللی خواسته شده که فورا برای توقف حملات ویرانگر اسرائیل اقدام کنند و افزوده که وضعیت ۲.۳ میلیون تن در خطر است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.