کد خبر : 15562
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 9:01

حملات مقاومت اسلامی عراق علیه پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه

حملات مقاومت اسلامی عراق علیه پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه
تشدید حملات علیه پایگاه‌های آمریکایی در منطقه در پاسخ به «ادامه بمباران اسرائیل بر نوار غزه» صورت می‌گیرد

به گزارش کلینی نیوز، در تازه‌ترین حملات علیه پایگاه‌های آمریکایی در منطقه، منابع «العربیه» شامگاه دوشنبه ۲۰ آذر، از وقوع انفجارهایی داخل پایگاه «عین الاسد» محل استقرار نیروهای آمریکایی در غرب استان الانبار عراق خبر دادند.

ساعاتی پیش از آن، گروه‌های عراقی دوشنبه اعلام کردند که پایگاه آمریکایی در منطقه الشدادی در جنوب الحسکه در شمال شرق سوریه را با «حمله بزرگ موشکی» هدف قرار داده‌اند.

گروه‌ «مقاومت اسلامی در عراق»، اعلام کرد که این حمله بزرگ موشکی «در واکنش به جنایت‌هایی که دشمن علیه مردم ما در غزه مرتکب می‌شود»، انجام شده و طی آن پایگاه آمریکایی در الشدادی «به‌طور مستقیم» هدف گرفته شده است.

گروه‌های مقاومت اسلامی عراقی اخیرا بیانیه‌های زیادی منتشر کردند که طی آن اعلام کردند که نیروهای آمریکایی در منطقه را در پاسخ به ادامه بمباران اسرائیل بر نوار غزه که از هفتم اکتبر گذشته آغاز شده است، هدف گرفته‌اند.

به گفته آنهاحملات اسرائیل به نوار غزه با پشتیبانی مستقیم آمریکا صورت می‌گیرد.

یک مسئول امنیتی از گردان‌های حزب‌الله عراق گفت که این گروه به انجام حملات بیشتری علیه نیروهای آمریکایی در منطقه متعهد شده و تاکید کرد حملاتی که جمعه گذشته منافع آمریکا را هدف گرفته تنها آغاز قواعد جدید درگیری است.

شیخ کاظم الفرطوسی، سخنگوی گردان های سیدالشهدا(ع) در عراق در گفت وگو با برنامه «ضیف و حوار» شبکه خبری العالم گفته بود که پایگاه‌های آمریکایی چه در عراق و چه در سوریه از اهداف مقاومت عراق است به ویژه آن دسته از پایگاه‌هایی که پروازهای هوایی و نظامی به طرف عراق انجام می‌دهند و همچنین از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: میزان حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی با استفاده از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد و حمایت مستمر از این رژیم با تجهیزات نظامی و غیرنظامی نمایان است. علاوه بر این سیاستمداران آمریکایی همواره موضع صریح و علنی در حمایت از رژیم اسرائیل اتخاذ می کنند. بنابراین، محور مقاومت می بایست موضع خود را در این زمینه مشخص می کرد، به همین دلیل همه اهداف دشمن در سوریه، عراق و خارج از آن، در تیررس مقاومت قرار گرفته‌اند.

از نیمه اکتبر گذشته بسیاری از پایگاه‌های نظامی محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، از سوی گروه‌های گروههای مقاومت اسلامی با هدف فشار بر واشینگتن، حامی پرقدرت تل‌آویو، در معرض حملات مکرر پهپادی، موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفته است.

از ابتدای حملات اسرائیل در غزه، گروههای مقاومت در عراق نیز به همراه حزب‌الله لبنان و مقاومت یمن و سوریه، دهها حمله به پایگاههای آمریکا انجام داده‌اند.

مقاومت عراق تأکید کرد که این پایگاهها در جریان ۱۱ عملیات هدف قرار گرفت و موشکها و پهپادها نیز به اهداف اصابت کردند.

این گروه مقاومت می‌گوید که تا زمانی به عملیاتهای خود ادامه خواهد داد تا آمریکاییها مجبور شوند از سوریه و عراق خارج شوند.

خالد السرای  عضو ائتلاف الفتح عراق گفته که حملات آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی، مصداق عملیات تروریستی است و همه گروههای عراق، مخالف حضور نظامی واشنگتن هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.