کد خبر : 15667
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 8:36

حملات تازه انصارالله یمن به کشتی‌ها و نفتکش‌هایی با مقصد اسرائیل و یا مالکیت اسرائیل

حملات تازه انصارالله یمن به کشتی‌ها و نفتکش‌هایی با مقصد اسرائیل و یا مالکیت اسرائیل

به گزارش کلینی نیوز، انصارالله یمن در راستای حمایت از مردم فلسطین و فشار به اسرائیل برای توقف کشتار در غزه، حملات علیه کشتی‌هایی که مقصدشان اسرائیل است را افزایش داده است، برخی رسانه‌های غربی، از احتمال حمله آمریکا و اسرائیل به مواضع انصارالله در یمن خبر می‌دهند. به گزارش المسیره،  یحیی سریع، سخنگوی نظامی انصار

به گزارش کلینی نیوز، انصارالله یمن در راستای حمایت از مردم فلسطین و فشار به اسرائیل برای توقف کشتار در غزه، حملات علیه کشتی‌هایی که مقصدشان اسرائیل است را افزایش داده است، برخی رسانه‌های غربی، از احتمال حمله آمریکا و اسرائیل به مواضع انصارالله در یمن خبر می‌دهند.

به گزارش المسیره،  یحیی سریع، سخنگوی نظامی انصار الله یمن از عملیات نظامی علیه دو کشتی باری که به سمت اسرائیل می رفت، خبر داد.

ی گفت که انصار الله یمن دو کشتی MSC PALATIUM III و MSC Alanya را هدف حمله قرار داده است.

سریع افزود که این دو کشتی با دو موشک دریایی مناسب پس از آن هدف قرار گرفته است که به درخواست های نیروی دریایی یمن و هشدارها و شلیک ها توجه نکرده اند.

سخنگوی نظامی انصار الله تاکید کرد که به همه کشتی ها که به همه بنادر جهان به جز بنادر اسرائیل می روند، اطمینان می دهیم که هیچ آسیبی به آنها نخواهد رسید و آنها باید سیستم راداری خود را روشن نگه دارند.

سریع افزود که در حمله به هر کشتی که در بیانیه های پیشین آمده است تردید نخواهیم کرد و به جلوگیری از عبور همه کشتی های که به سمت بنادر اسرائیل می روند تا زمانی که نیازهای غذایی و دارویی به غزه وارد شود، ادامه می دهیم.

 

 

 

آمریکا می‌گوید دو کشتی باری در دریای سرخ مورد حمله موشکی قرار گرفته‌اند. یک مقام دفاعی آمریکا گفته که به یک کشتی با پهپاد و به دیگری با موشک حمله شده و هر دوی این حملات از بخشی از یمن که تحت کنترل حوثی‌ها است، صورت گرفته است.

این کشتی‌ها در باب المندب که تنگه باریک آبی مهم برای تجارت جهانی است، هدف حمله قرار گرفته‌اند.

این تازه‌ترین حمله به کشتی‌های خارجی در این منطقه از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس است.

حوثی‌ها که ۹ سال پیش قدرت را در یمن به دست گرفتند، حمایت خود را از حماس اعلام کرده‌اند و می‌گویند کشتی‌هایی را که به اسرائیل سفر می‌کنند و یا مالکینت اسرائل باشذ، هدف قرار می‌دهند.

بر اساس گزارش‌ها یکی از کشتی‌های هدف قرار گرفته الجسره نام دارد و متعلق به شرکت حمل و نقل آلمانی هاپاگ- لوید است و با پرچم لیبریا در غرب آفریقا در حال حرکت بوده است.

سخنگوی هاپاگ-لوید به خبرگزاری فرانسه گفت که این کشتی از بندر پیرئوس یونان به سمت سنگاپور در حرکت بود. او گفته که حمله به این کشتی تلفات جانی نداشته و اکنون کشتی به سمت مقصد خود در حال حرکت است.

برنامه احتمالی آمریکا برای حمله مستقیم به انصارالله یمن
 تارنمای آمریکایی “سمافور” در گزارشی ادعا کرد که واشنگتن در پاسخ به افزایش حملات به کشتی‌های کشتیرانی تجاری در دریای سرخ در حال بررسی حمله مستقیم به حوثی‌های (انصارالله) یمن است.

به گزارش”سمافور”مقامات دولت آمریکا به این رسانه اعلام کرده‌اند که درحال بررسی ارزش راهبردی هدف قرار دادن حوثی‌ها و دامن زدن به یک درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه هستند.

آمریکا به بهانه‌های مختلف به گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه حمله کرده و ادعا کرده که این اقدامات را در پاسخ به حملات به پایگاه‌های آمریکایی در این کشورها انجام داده است.

کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا مستقر در منطقه همچنین بارها از جمله اوایل روز شنبه ، پهپاد و موشک‌هایی که به ادعای آن‌ها از یمن پرتاب شده بودند، هدف قرار داده‌اند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که در مقابله با تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی تردید نخواهند کرد.

هشدار نیروی دریایی یمن

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن صهیونیست را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهد داد.

این نیروها پیشتر نیز اعلام کرده بودند، در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، هر کشتی رژیم صهیونیستی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن دیروز تأکید کرد که عملیات بزرگ، تاثیرگذار و راهبردی یمن برای ضربه زدن به رژیم اسرائیل و حمایت از فلسطین تا پیروزی و نابودی این رژیم اشغالگر ادامه خواهد داشت.

القحوم افزود: آنچه دریانوردی بین‌المللی را تهدید می‌کند، حضور شدید نظامی آمریکا، (رژیم) اسرائیل و غرب در باب المندب و دریای سرخ است.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله اضافه کرد، حضور نظامی آمریکا، (رژیم) اسرائیل و غرب بر تحمیل هژمونی غرب بر خطوط دریایی مهم و استراتژیک بین‌المللی تمرکز دارد. هر که از رژیم اسرائیل حمایت کند، باید ضربات را متحمل شود و ما از هیچ تلاش و امکاناتی برای حمایت از فلسطین و غزه دریغ نخواهیم کرد.

سخنگوی انصارالله یمن تصریح کرد: در دیدارهای مختلف که جریان دارد، تأکید بر آن شده که موضع یمن در قبال غزه قابل چانه زنی نیست و کشتی‌های دشمن یا آنها که مقصد سفرشان بنادر رژیم صهیونیستی است، تا توقف حملات و شکسته شدن محاصره غزه و سیل کمک‌های بشردوستانه مداوم به باریکه غزه، هدف حملات ما هستند.

وی در پایان گفت: هرگونه اقدام واقعی که شرایط انسانی در فلسطین و غزه را با ورود مواد غذایی و دارو تأمین کند، به کاهش تشدید تنش کمک می‌کند.

آمریکا تحت فشار اسرائیل قرار دارد تا کاری در مورد این حملات انجام دهد، اما واشنگتن «به دلیل ترس از گسترش درگیری اسرائیل و حماس و برانگیختن عملیات انتقام‌جویانه از سوی ایران» تمایلی به هدف قرار دادن سایت‌های موشکی حوثی‌ها ندارد.

در عوض، به احتمال زیاد یک ائتلاف دریایی چندملیتی برای محافظت از کشتی‌ها و برای سرنگون کردن موشک‌ها و پهپادهایی که از یمن می‌آید، تشکیل می‌شود.

اما محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع ایران، دیروز در واکنش به احتمال تشکیل چنین ائتلافی گفته که در «منطقه، دیگر فضای این را ندارد که کسی در آن بیش از این تردد کرده و تضارب نیرو داشته باشد. این‌ها هم قطعاً چنین کاری را نمی‌کنند و اگر بخواهند چنین بی‌عقلی انجام دهند با مشکلات فوق‌العاده‌ای مواجه خواهند شد.»

وزیر دفاع ایران افزود: «دریای سرخ منطقه ایران محسوب می‌شود و قطعاً کسی نمی‌تواند در منطقه‌ای که تسلط داریم، مانور بدهد.»

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.