کد خبر : 16169
تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1402 - 10:02

حمایت وزارت خارجه آمریکا از نسل کشی رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه 

حمایت وزارت خارجه آمریکا از نسل کشی رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه 
آغاز رسیدگی دیوان لاهه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به‌اتهام نسل‌کشی در غزه

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری العربیه، دیوان دادگستری بین‌المللی لاهه، پنج‌شنبه، ۲۱ دی ماه جلسه‌ای را برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به اتهام نسل‌کشی در غزه آغاز کرد.

این مرجع عالی قضایی بین‌المللی گفت آفریقای جنوبی تاکید دارد که اقدامات اسرائیل در غزه جنایت «نسل کشی» است.

به گفته دیوان لاهه: «شکایت آفریقای جنوبی خواستار مصونیت غیرنظامیان در نوار غزه و همچنین خواستار آتش‌بس فوری در این باریکه است.

نماینده آفریقای جنوبی با بیان اینکه اشغالگری اسرائیل مردم فلسطین را تیکه تیکه کرده و حق تعیین سرنوشت آنها را ضایع کرده است، افزود: «اسرائیل اقدامات تجاوزکارانه خود را در نوار غزه و بقیه سرزمین‌های فلسطینی تشدید کرد».

نماینده آفریقای جنوبی گفت که اسرائیل ده‌ها سال است که مرتکب نسل‌کشی و محاصره نوار غزه و تحمیل رژیم آپارتاید بر مردم فلسطین می‌شود.
او خاطرنشان کرد که آینده فلسطین به تصمیم دیوان بین المللی دادگستری بستگی دارد.

در همین حال وزیر دادگستری آفریقای جنوبی گفت که این شکایت جنایات نسل‌کشی علیه مردم فلسطین را تأیید می‌کند. او خاطرنشان کرد که خشونت در فلسطین از ۷ اکتبر آغاز نشده است.

او تصریح کرد که اسرائیل گذرگاه‌های کرانه باختری به غزه و بالعکس را کنترل می‌کند.

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی پاسخ اسرائیل به حمله ۷ اکتبر را فراتر از هر حد و مرزی دانست و آن را در حال تحمیل محاصره شدید نوار غزه دانست.

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی در سخنرانی خود تاکید کرد که جامعه بین‌المللی نتوانست از ارتکاب جنایات نسل‌کشی اسرائیل در غزه جلوگیری کند.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی تاکید کرد که اسرائیل کریدورهای امنی را که پناهجویان از آن عبور می‌کنند را بمباران کرده است و مرتکب کشتار دسته جمعی علیه فلسطینی‌ها شده و صدها خانواده در غزه به طور کامل در اثر حملات اسرائیل از بین رفتند.

آفریقای جنوبی هشتم دی‌ماه، همزمان با جنگ میان ارتش اسرائیل با گروه افراطی حماس در باریکه غزه، با ارائه شکایت ۸۴ صفحه‌ای به دیوان لاهه، با متهم کردن اسرائیل به «نسل‌کشی»، خواهان رسیدگی دیوان بین‌المللی دادگستری به این پرونده شد.

آقای پاتل روز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه همچنین ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه کشور آفریقای جنوبی به عنوان عامل «قانونی حماس» عمل می‌کند را رد کرد و گفت:«این توصیفی نیست که من درباره شرکای آفریقای جنوبی خود بکار ببرم.»

حمایت وزارت خارجه آمریکا از نسل کشی رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه 

در واکنش به رسیدگی دادگاه بین‌الملی لاهه به شکایت آفریقای جنوبی به اتهام نسل‌کشی علیه اسرائیل، وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنج‌شنبه متهم کردن اسرائیل به ارتکاب جنایت نسل‌کشی در غزه را «بی‌اساس» دانست.

به ادعای مقامات وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی، این دادگاه فقط از اسرائیل خواهد خواست که اجازه کمک های بشردوستانه را به غزه و تشکیل کمیته حقیقت یاب بی طرف را بدهد یا به آوارگان اجازه بازگشت به شمال غزه را بدهد.

در همین حال، اتحادیه عرب نیز بر حمایت کامل خود از دادخواست ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه بین المللی لاهه به اتهام ارتکاب کشتار جمعی و نقض کنوانسیون منع کشتار جمعی سال ۱۹۴۸ تاکید کرد. همچنین ۲۰۰ کارشناس و پروفسور حقوق بین الملل حمایت کامل خود را از آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »