کد خبر : 17525
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 - 16:43

حمایت سناتور جمهوری خواه آمریکا، از سرکرده «گروه نیابتی تندر»

حمایت سناتور جمهوری خواه آمریکا، از سرکرده «گروه نیابتی تندر»
حمایت سناتور جمهوری خواه آمریکا، از سرکرده گروهتروریستی نیابتی آمریکا «تندر»

به گزارس کلینی نیوز،تد کروز،سناتور جمهوری خواه تگزاس، روز سه‌شنبه در گفت وگو با بخش فارسی صدای آمریکا رفتار حکومت ایران با جمشید شارمهد را «گستاخانه و وحشیانه» توصیف کرد و خواهان آن شد که جامعه جهانی «از آیت‌الله بخواهد فوراً شارمهد را بدون پیش شرط آزاد کند.»

مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی دعاوی بین‌الملل تهران، گروه نیابتی تندر، انجمن پادشاهی ایران، جمشید شارمهد، و دولت آمریکا را به پرداخت خسارت مادی، معنوی، و تنبیهی بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار محکوم کرد.

بنا به این گزارش، قوه قضاییه  که این حکم را به «دادخواهی قربانیان بمب‌گذاری در حسینیه شیراز در سال ۱۳۸۷» صادر کرده است.

 خسارت از گروه تندر، انجمن پادشاهی ایران و مدیر زندانی آن جمشید شارمهد و دولت آمریکا چند هفته پس از راه‌اندازی کارزار «طناب را پاره کن» از سوی غزاله شارمهد، دختر سرکرده گروه تروریستی  تندر اعلام شد.

دولت ایالات متحده روز دوشنبه هم در واکنش به ادعای خسارت ٢ و نیم میلیارد دلاری جمهوری اسلامی علیه گروه تروریستی نیابتی آمریکا تندر، جمشید شارمهد، و دولت آمریکا گفت که به حمایت از حق آزادی بیان مردم ایران ادامه خواهد داد.

دادگستری کل استان تهران اعلام کرد: دادگاه انقلاب تهران پس از اتمام رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات، جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر را به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمشید شارمهد، متولد سال ۱۳۳۴ در ایران، دارای شهروندی آلمان و مقیم آمریکا، از اعضای انجمن پادشاهی و سرکرده گروهک تروریستی “تندر” بود که از آمریکا مجموعه عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد.

براساس مستندات پرونده، جشمید شارمهد قصد انجام ۲۳ اقدام یکی از بزرگ‌ترین عملیات تروریستی تحت‌نظر شارمهد، انفجار در حسینیه سیدالشهدای(ع) شیراز در سال ۱۳۸۷ بود که طی آن ۱۴ نفر شهید و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند.روریستی داشته که موفق به انجام پنج مورد آن شده است.

برنامه‌ریزی و طراحی جهت ترور مسئولین، برنامه‌ریزی و ساخت بمب جهت انفجار در کتابخانه و حوزه علمیه آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) در قم که منجر به آتش‌سوزی در هتل جهان تهران شد.

 انفجار دکل صداوسیمای شیراز، انفجار بمب صوتی در پالایشگاه آبدانان ایلام، تحریق پالایشگاه شاهرود.

افشای اطلاعات طبقه‌بندی‌شده مختصات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتباط و‌ همکاری با افسران اطلاعاتی دولت متخاصم آمریکا و رژیم صهیونیستی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.