کد خبر : 14459
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 16:25

حمایت بلینکن یهودی الاصل از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوارغزه

حمایت بلینکن یهودی الاصل از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوارغزه
وزیر امورخارجه یهودی الاصل آمریکا: آمریکا همواره از اسرائیل حمایت می‌کند

به گزارش کلینی نیوز، بلینکن با اشاره به اینکه به‌عنوان یک مقام آمریکایی و همچنین «به‌عنوان یک یهودی» به اسرائیل آمده است، گفت با تفسیر نتانیاهو از حماس و تشابه آن با داعش موافق است.

او همچنین وعده داد که کمک‌های نظامی واشینگتن به اسرائیل افزایش خواهد یافت.

بلینکن گفت: «هر کسی که خواهان صلح و عدالت است، باید حکومت حماس را محکوم کند». او درباره حملات اسرائیل به مناطق مسکونی غزه و کشته شدن صدها غیرنظامی ازجمله زنان و کودکان، سخنی نگفت.

تاکنو کشورهای مختلف مسلمان از جمله  عراق،کویت، قطر، پاکستان، ایران، افغانستان، سویه  و برخی ار شخصیت های مذهبی مسلمان از حمله  حماس حمایت کرده اند.

بااین‌حال، وزیر امور خارجه ایالات متحده با اشاره به حق دفاع اسرائیل از خود، گفت این موضوع مهم است که «اسرائیل چگونه این کار را انجام می‌دهد.»

برخی تحلیل‌گران بر این باورند که اشاره بلینکن به حملات هوایی ادامه‌دار اسرائیل به غزه است که صدها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته و صدها هزار نفر از ساکنان غزه را آواره کرده است.

 نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم رژیم صهیونیستی اعلام کرد ۶ هزار بمب بر سر مردم بی دفاع غزه ریخته است.

به گزارش آناتولی، ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که حدود ۶ هزار بمب به وزن ۴ هزار تن بر نوار غزه انداخته است.

ارتش اسرائیل اشاره کرد که به بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ هدف حمله کرده است.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد برای برای آوارگان فلسطینی می‌گوید که بیش از ۳۳۸ هزار نفر آواره شده‌اند که بیشترشان در بیمارستان‌ها و مدارس سازمان ملل پناه گرفته‌اند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.