کد خبر : 14286
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 8:54

حماس همزمان با شلیک هزاران راکت نیروهای خود را وارد اسرائیل کرد

حماس همزمان با شلیک هزاران راکت نیروهای خود را وارد اسرائیل کرد
گروه حماس روز شنبه هزاران راکت به سمت اسرائیل شلیک کرد؛ علاوه بر این، ده‌ها تن از نیروهای شبه‌نظامی حماس توانستند از مرزهای به‌شدت مستحکم اسرائیل عبور کرده و وارد خاک آن شوند. این حملات غافلگیرانه در حالی رخ می‌دهد که اسرائیل را در حال سپری کردن تعطیلات خود است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از یورنیوز، شبه‌نظامیان فلسطینی ساکن در نوار غزه بامداد روز شنبه هزاران راکت به سمت اسرائیل شلیک کردند که بر اثر آن آژیرهای خطر در سراسر اسرائیل به صدا درآمدند.

ساعتی پس از وقوع این حملات راکتی؛ ارتش اسرائیل اعلام کرد که چند شبه‌نظامی فلسطینی توانسته‌اند از طریق نوار غزه به اسرائیل نفوذ کنند. به کلیه ساکنان مناطق مرزی این منطقه دستور داده شده است که از خانه‌های خود بیرون نیایند. گروه فلسطینی حماس مسئولیت این حمله راکتی را بر عهده گرفت.

«محمد الضیف» فرمانده نظامی  جنبش حماس با انتشار پیامی ضبط شده از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد و گفت که این گروه «مواضع، فرودگاه‌ها و مواضع نظامی دشمن را با ۵ هزار راکت هدف قرار داده است.»

در پی این حملات راکتی صبحگاهی که بیش از ۳۰ دقیقه به طول انجامید، به میلیون‌ها اسرائیلی دستور داده شد که در پناهگاه‌های بمب در خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی خود بمانند.

این حمله راکتی پس از فضای تنش‌آلود هفته‌های اخیر در امتداد مرز ناآرام اسرائیل با نوار غزه و همچنین درگیری‌های شدید در کرانه باختری اشغالی انجام شد.

عملیات «طوفان الاقصی» با حملات ترکیبی روز شنبه که با جشن‌های یهودیان موسوم به جشن «سوکوت» و جشن «سیمحاط تورا» مصادف شده است؛ با پنجاهمین سالگرد جنگ موسوم به «یوم کیپور» یا «جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۷۳» نیز دارای همزمانی است.

این عملیاتی ترکیبی شامل موشک‌باران اراضی اشغالی و عملیات نظامی زمینی به‌همراه هلی‌برن با پاراگلایدر بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.