کد خبر : 20194
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 11:54

حماس: نتانیاهو علاقه‌ای به دستیابی به توافق برای توقف کامل جنگ ندارد در مذاکرات آتش‌بس شرکت نخواهیم کرد

حماس: نتانیاهو علاقه‌ای به دستیابی به توافق برای توقف کامل جنگ ندارد در مذاکرات آتش‌بس شرکت نخواهیم کرد
نتانیاهو با فریب و طفره رفتن، در صدد طولانی‌کردن و حتی گسترش دامنه جنگ در سطح منطقه است و از مذاکرات به عنوان پوششی برای «ادامه تجاوز به مردم ما و کشتارهای جدید علیه آنها استفاده می‌کند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از روزنامه العربی الجدید، احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان اعلام کرد که این جنبش در مذاکرات آتش‌بس غزه که قرار است روز پنجشنبه ۲۵ مرداد(فردا) در دوحه یا قاهره برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

عبدالهادی در اظهارنظری رسانه‌ای توضیح داد، اگر چه حماس به طور کلی مخالف مذاکرات آتش‌بس نیست، اما این مذاکرات اکنون امکان‌پذیر نیست، زیرا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علاقه‌ای به دستیابی به توافق برای توقف کامل جنگ ندارد.

به گفته عبدالهادی، نتانیاهو با فریب و طفره رفتن، در صدد طولانی‌کردن و حتی گسترش دامنه جنگ در سطح منطقه است و از مذاکرات به عنوان پوششی برای «ادامه تجاوز به مردم ما و کشتارهای جدید علیه آنها استفاده می‌کند.»

نماینده حماس در لبنان تاکید کرد، اگر رژیم صهیونیستی «تعهد جدی» به پیشنهاد آتش‌بس ارائه شده توسط حماس در ژوئیه نشان دهد، این جنبش به میز مذاکره بازخواهد گشت.

رهبران مصر، قطر و ایالات متحده در ۹ اوت، با صدور بیانیه‌ای مشترک از اسرائیل و حماس خواستند مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه را در ۱۵ اوت در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

میانجی‌ها همچنین آمادگی خود را برای ارائه پیش‌نویس توافق نهایی بر اساس اصول مطرح شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با حمایت قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کردند.

جنبش حماس در ۱۱ اوت از میانجی‌ها خواست با ارائه طرحی مشخص برای اجرای توافق آتش‌بس در نوار غزه، اسرائیل را ملزم به اجرای آن کنند.

پیشتر نیز رویترز به نقل از یک منبع در جنبش حماس گزارش داد این جنبش برنامه‌ای برای حضور در این مذاکرات ندارد؛ چراکه حماس به اصول توافقات قبلی پایبند است و به جای ازسرگیری مذاکرات بیهوده بر اجرای این توافقات تاکید دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.