کد خبر : 17317
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 - 10:21

حماس: سازمان آزادیبخش فلسطین نماینده قانونی فلسطینیان است

حماس: سازمان آزادیبخش فلسطین نماینده قانونی فلسطینیان  است
جنبش «حماس» اعلام کرد که در نشست گروه‌های فلسطینی در پایتخت روسیه بر نقش سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) به عنوان «نماینده قانونی» فلسطینی‌ها تاکید شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، جنبش ملس جمعه یازدهم اسفند در بیانیه‌ای تاکید کرد که «روحیه حاکم بر نشست مثبت و سازنده بود.»

بر اساس این بیانیه، گروه‌های فلسطینی بر ادامه نشست‌ها و دورهای آتی گفتگو برای رسیدن به یک وحدت ملی فراگیر که شامل همه نیروها و گروه‌های فلسطینی در داخل چارچوب سازمان آزادیبخش فلسطین، تنها نماینده قانونی مردم فلسطین، توافق کردند.

وزیر خارجه روسیه، جمعه ۱۱ اسفند گفت که گروه‌های فلسطینی درباره احترام گذاشتن به سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» توافق کردند.

سرگئی لاوروف همچنین به «العربیه» گفت که «ساف» نماینده قانونی مردم فلسطین بوده و هست.

لاوروف ادامه داد: «ما در حال ارتباط با همه کشورهای تأثیرگذار بر گروه‌های فلسطینی هستیم تا دیدگاه‌ها را متحد کنیم».

وزیر خارجه روسیه در این‌باره تصریح کرد که اسرائیل خواهان حفظ وضع موجود چنددستگی میان فلسطینی‌ها است که این باعث تشدید خشونت‌ها می‌شود.

روسیه روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه رهبران حماس، جهاد اسلامی، فتح و دیگر جنبش‌های فلسطینی را در مسکو گرد هم آورد تا درباره جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در نوار غزه و همچنین درباره افق دوره پس از جنگ گفتگو کنند.

بر اساس متن بیانیه مشترک خود، گروه‌های فلسطینی در جریان دیدار خود در مسکو بر «گفتگوی آینده برای دستیابی به وحدت ملی فراگیر شامل همه نیروها و جناح‌های فلسطینی در چارچوب سازمان آزادیبخش فلسطین» توافق کردند.

کمی پیش از نشست مسکو، دولت تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری فتح که در کرانه باختری اشغالی مستقر است، استعفا داد تا به گفته تحلیل‌گران راه را برای تشکیل دولتی متشکل از تکنوکرات‌ها با حضور شخصیت‌هایی از چندین گرایش در دوره پس از جنگ هموار کند.

گفتگوهای جاری بین کشورهای عربی و قدرت‌های غربی با فرضیه ایجاد یک سیستم رهبری فلسطینی برای دوره پس از جنگ است که مسئولیت کرانه باختری و نوار غزه را عهده‌دار شود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی مشترک، گروه‌های فلسطینی در گفت وگوهای «سازنده» خود بر روی یک سری موضوعات از جمله «خروج» نیروهای رژیم صهیونیستی از غزه، تشکیل کشور فلسطین و حمایت از «بازسازی» پس از جنگ به توافق رسیدند.

در سال‌های اخیر مسکو تلاش کرده است تا روابط خوبی با همه بازیگران جنگ رژیم صهیونیستی با فلسطین از جمله فتح و حماس حفظ کند. اما اخیراً روابط این کشور با رژیم  به دلیل حمله به غزه و امتناع آشکار تل‌آویو از تشکیل کشور فلسطینی تیره شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.