کد خبر : 20625
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهریور 1403 - 8:52

حضور ترکیه در نشست اتحادیه عرب پس از ۱۳ سال

حضور ترکیه در نشست اتحادیه عرب پس از ۱۳ سال
اتحادیه عرب به طور رسمی اقدام به ارسال دعوتنامه به هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه کرده است. این امر آشکارا نشان دهنده علاقه فزاینده به نقش منطقه‌ای آنکارا و بهبود روابط با اعضای اتحادیه عرب است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از اسپوتنیک، مشارکت ترکیه در این نشست برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته خواهد بود و نشانگر تحولات روابط دو جانبه و اهتمام به نقش ترکیه در منطقه است.

آناتولی به نقل از برخی منابع دیپلماتیک در ترکیه اعلام کرد آنکارا به منظور شرکت در جلسه عادی صد و شصت و دومین دور از این نشست، دعوتنامه‌ای دریافت کرده و هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در افتتاحیه‌ این نشست درباره مسائل منطقه‌ای و در راس آن وضعیت نوار غزه و روابط میان آنکارا و اتحادیه عرب سخنرانی خواهد کرد.

این منابع ترکیه‌ای تاکید کردند آنکارا سیاست خارجی قوی و موثری را در پیش گرفته که به طور چشمگیری در تقویت ثبات و صلح در منطقه کمک کرده است و بسیاری از مسائل مطرح در دستورکار این نشست اتحادیه عرب از جمله فلسطین، با اولویت‌های سیاسی ترکیه در یک راستاست.

گفتنی است، ترکیه با سوریه به دلیل دخالت در جنگ داخلی این کشور، با مصر به دلیل حمایت از اخوان المسلمین، و با عربستان سعودی به دلیل قتل فجیع خاشقچی طی سال‌های اخیر روابط تیره‌ای داشته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.