کد خبر : 11562
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 9:01

حمیدرضا صیدمحمدی

حضور احزاب کرد تجزیه طلب و مخالف ایران در مراسمی با حضور عالی‌ترین مقامات عراق

حضور احزاب کرد تجزیه طلب و مخالف ایران در مراسمی با حضور عالی‌ترین مقامات عراق
حضور و دعوت رسمی از احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی در مراسمی در اقلیم کردستان، سفیر عراق در تهران را احضار و اعتراض شدید خود را ابلاغ کرده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از شبکه شرق، سخنگوی وزارت امور خارجه از فراخوانده شدن سفیر عراق به وزارت خارجه در پی دعوت از اعضای گروهک‌های تجزیه طلب در مراسمی رسمی در اقلیم کردستان و تداوم برخی تحرکات گروهک‌های تروریستی در این منطقه خبر داد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب ۲۳ اردیبهشت ماه در پاسخ به سؤال خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس در خصوص واکنش جمهوری اسلامی ایران نسبت به حضور برخی سرکردگان گروهک‌های تجزیه طلب و تروریستی در آیین افتتاح یک مراسم رسمی در اقلیم کردستان اعلام کرد: صبح امروز (شنبه) سفیر جمهوری عراق به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و رئیس اداره اول خلیج فارس وزارت خارجه ضمن ابلاغ اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به دعوت از اعضای گروهک‌های تجزیه طلب و نیز تداوم برخی تحرکات گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق، این اقدامات را مغایر با توافقنامه امنیتی اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و عراق توصیف کرد.
بیشتر بخوانید:

 

 

سه روز پیش مراسم ساگرد و افتتاحیه موزه ملا مصطفی بارزانی از رهبران شناخته شده کردها با حضور عالی‌ترین چهره‌های سیاسی عراق از جمله عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور و همچنین محمدشیاع سودانی نخست‌وزیر عراق و شماری از رهبران سنی و شیعی برگزار شد. سفیر آمریکا در عراق هم در این مراسم حاضر بود.

در این مراسم نمایندگان گروهک‌های تجزیه طلب تروریستی ،حزب آزادی کردستان، حزب دموکرات کردستان ایران و حزب کوموله کردستان حضور داشتند.

مصطفی هجری، مسئول مرکز اجرایی گروهک تجزیه طلب تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران، در ردیف نخست این مراسم نشسته بود. گفته می‌شود مسئول کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل این مراسم را ترک کرده‌ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.