کد خبر : 19910
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مرداد 1403 - 8:49

حذف چهار ورزشکار ایرانی در نخستین روز بازی‌های المپیک پاریس

حذف چهار ورزشکار ایرانی در نخستین روز بازی‌های المپیک پاریس
نخستین روز بازی‌های المپیک به صورت جدی آغاز شد و ورزشکاران کشورهای مختلف در شماری از رشته‌ها به رقابت پرداختند. ورزشکاران ایران در روز اول در پنج رشته شرکت کردند.

به گزارش کلینی نیوز، ژیمناستیک، تیراندازی و شمشیربازی از جمله رشته‌هایی هستند که امروز ورزشکارانی از ایران در آن‌ها شرکت کردند.

در مسابقات انفرادی شمشیربازی سابر مردان هر سه نماینده ایران نتوانستند به مراحل پایانی بروند. محمد فتوحی در مرحله یک سی و دوم نهایی و محمد رهبری در مرحله یک شانزدهم نهایی با شکست برابر ورزشکارانی از مکزیک و فرانسه حذف شدند.

علی پاکدامن، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر ایران که در مرحله یک هشتم نهایی مقابل یوشیدا از ژاپن با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ پیروز شده بود و به مرحله یک هشتم نهایی رفته بود در این دور در مقابل ورزشکار مطرح کره جنوبی شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

در ژیمناستیک مهدی الفتی، به عنوان تنها نماینده ایران در این رشته، در بخش پرش خرک در حرکت اول و دوم پس از ثبت امتیازاتش برای رسیدن به فینال باید در انتظار نتایج حریفانش باشد.

او اولین نماینده ایران در این رشته ورزشی در مسابقات المپیک در ۶۰ سال گذشته است.

در مسابقات تیراندازی، هانیه رستمیان در پایان دور مقدماتی با ۵۷۱ امتیاز در رده ۲۲ قرار گرفت و از صعود به فینال باز ماند.

در این رشته ورزشکارانی از کشورهای مجارستان، کره جنوبی، هند، چین، ویتنام و ترکیه به فینال راه یافتند.

فینال رقابت های تپانچه ۱۰ متر زنان فردا برگزار می‌شود.

رقابت های رویینگ زنان هم امروز برگزار شد و فاطمه مجلل، نماینده ایران در مرحله گروهی رویینگ یک نفره سنگین‌وزن زنان در گروهش چهارم شد و به مرحله شانس مجدد رفت. مرحله شانس مجدد فردا یکشنبه برگزار می شود.

در مسابقات امروز تنیس روی میز هم سه ورزشکار ایرانی سه ندا شهسواری، نیما و نوشاد عالمیان حضور دارند. که نوشاد عالمیان بازی اول خود با برد پشت سرگذاشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.