کد خبر : 11808
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1402 - 18:10

حذف انجیل از مدارس ابتدایی آمریکا

حذف انجیل از مدارس ابتدایی آمریکا
حذف انجیل از مدارس ابتدایی ایالت‌ یوتای آمریکا به دلیل محتوای«مبتذل و خشونت‌آمیز» برای کودکان

به گزارش کلینی نیوز به نقل بی بی سی، مدارس ابتدایی و راهنمایی ایالت یوتا در آمریکا، کتاب مقدس انجیل را با این توجیه که محتوای آن «مبتذل و خشونت‌آمیز» است از قفسه کتاب‌های خود برداشته‌اند.

این اقدام به دنبال شکایت یکی از والدین مبنی بر اینکه انجیل دارای «محتوای نامناسب برای کودکان» است، انجام شده است.

به گزارش روزنامه «سالت لک تریبیون» والدین شاکی با اشاره به قانون ممنوعیت کتاب در سال ۲۰۲۲ تاکید کرده‌اند که

کتاب مقدس انجیل با ترجمه کینگ جیمز «هیچ ارزش جدی برای خردسالان ندارد» و طبق تعریف امروزی «پورنوگرافیک» است.

قانونگذار ایالت یوتا قبلا درخواست حذف انجیل از مدارس ابتدایی را «مسخره» خوانده و رد کرده بود اما او اکنون خواندن این کتاب برای کودکان را «چالش برانگیز» عنوان کرده و تصمیم خود را تغییر داده است.

کن آیوری در صفحه فیسبوکش نوشت: به طور سنتی در آمریکا انجیل به بهترین وجه در خانه برای کودکان آموزش داده و به بهترین شکل فهمانده می‌شود.

براساس حکم مقامات محلی محتوای انجیل قانون وضع‌شده در سال ۲۰۲۲ را نقض نمی‌کند، اما شامل «ابتذال یا خشونتی است که برای کودکان دانش‌آموز مناسب نیست». اما این کتاب در دبیرستان‌های محلی همچنان باقی خواهد ماند.

باب جانسون، پدر یک دانش‌آموز دبستانی در ناحیه مدرسه دیویس، به سی‌بی‌اس نیوز گفت که با حذف انجیل از مدارس مخالف است.

او در این مورد گفت: من نمی‌دانم چه چیزی در انجیل وجود دارد که شما می‌خواهید آن را حذف کنید. اینطور هم نیست که در این کتاب عکس‌هایی وجود داشته باشد.

یوتا اولین ایالت آمریکا نیست که انجیل را از قفسه‌های کتاب مدارس حذف می‌کند.

سال گذشته یکی از اداره‌های محلی مدارس در تگزاس نیز پس از شکایت اعضای عمومی در مخالفت با تلاش محافظه‌کاران برای ممنوعیت برخی کتاب‌ها انجیل را از مدارس حذف کرد.

ماه گذشته، دانش‌آموزان در کانزاس، از ایالت‌های غرب میانه آمریکا هم درخواست حذف انجیل از مدارس‌شان را کردند.

دولت جمهوری خواه یوتا در سال ۲۰۲۲ قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن آموزش کتاب‌های «پورنوگرافیک یا ناشایست» در مدارس ممنوع است.

ممنوعیت انجیل در بحبوحه تلاش گسترده محافظه کاران آمریکا در ایالت‌های این کشور برای ممنوع کردن آموزش موضوعات بحث برانگیز مثل «حقوق دگرباشان جنسی و هویت نژادی» صورت می‌گیرد.

در تگزاس، فلوریدا، میسوری و کارولینای جنوبی نیز برخی از کتاب‌هایی که توهین‌آمیز تلقی می‌شوند ممنوع شده‌اند. چند ایالت‌ لیبرال نیز شماری از کتاب‌ها را به دلیل داشتن «محتوای توهین‌آمیز نژادی» از قفسه کتاب مدارس حذف کرده‌اند.

این تصمیم هفته گذشته از سوی ناحیه مدرسه دیویس در شمال سالت‌لیک‌سیتی پس از شکایتی که در دسامبر ۲۰۲۲ ارائه شده بود، اتخاذ شد.

مقامات می‌گویند که آنها قبلا هفت یا هشت نسخه از انجیل موجود در قفسه‌های کتاب مدارس را جمع‌آوری کرده‌اند و خاطرنشان کردند که متن این کتاب قطعا در برنامه درسی دانش‌آموزان نیست.

این کمیته در مورد دلیل این تصمیم و یا اینکه کدام قسمت‌های این کتاب حاوی محتوای «مبتذل و خشونت‌آمیز» است توضیح بیشتری نداده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.