کد خبر : 19518
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1403 - 9:28

جنجال روبوسی مصطفی البرغوثی با وزیر پیشین رژیم صهیونیستی

جنجال روبوسی مصطفی البرغوثی با وزیر پیشین رژیم صهیونیستی
مصطفی البرغوثی در این ویدئو، خواستار ورود نیروهای بین‌المللی به غزه و تشکیل کشوری یگانه با اسرائیلی‌ها شد و همدلی خود را با مردم یهودی ابراز کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، مصطفی برغوثی سیاستمدار فلسطینی و دبیرکل ابتکار ملی فلسطین پس از انکار حضور در هرگونه نشست با مشارکت شخصیت‌های اسرائیلی و در پی انتشار ویدئویی از او در حال معانقه [دست به گردن یکدیگر درآوردن] با شلومو بن‌آمی، وزیر پیشین اسرائیل، به حضور در این نشست اذعان کرد.

برغوثی در این ویدئو می‌گوید: «بودن با شلومو بن آمی، برای من افتخار بزرگی است».

انتشار این ویدئو، خشم گسترده‌ای را علیه برغوثی برانگیخت و اظهارات ثبت شده برغوثی که با مواضع قبلی او منافات داشت، مزید بر علت شد. برغوثی گفت: «من مخالف قتل فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هستم. شما مرا می‌شناسید».

برغوثی افزود: «من با یهودیانی که از هولوکاست و یهودستیزی رنج بردند، ابراز همدردی می‌کنم».

او خواستار ورود نیروهای بین‌المللی به غزه و تشکیل کشوری یگانه با اسرائیلی‌ها شد و همدلی خود را با مردم یهودی ابراز کرد.

برغوثی همچنین با تاکید بر این که فلسطین تاریخی، همان اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی است، افزود: «من راه حل تشکیل کشور یگانه را ترجیح می‌دهم که در آن عرب‌ها و یهودیان از حقوق برابر برای همه برخوردار باشند».

تاکید بر ورود نیروهای بین‌المللی به غزه

برغوثی همچنین خواستار ورود نیروهای بین‌المللی به نوار غزه شد و گفت: «اگر جهان تشکیل کشور فلسطینی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی را تضمین کند، حماس موافقت خواهد کرد».

پخش این ویدئو، موجی از حملات را علیه برغوثی برانگیخت که او را مجبور به عقب‌نشینی و صدور بیانیه‌ای مبنی بر اذعان به مشارکت در سمپوزیومی با حضور شلومو بن آمی کرد که در گذشته، عهده‌دار مسئولیت‌های امنیتی خارجی و داخلی اسرائیل بود.

این سیاستمدار فلسطینی با بیان این که برای دیدار با رهبران فراکسیون‌های پارلمانی حامی مردم فلسطین به ایتالیا سفر کرده است، گفت: «به دلیل محدودیت زمانی، فرصت کافی برای آشنایی با همه شرکت کنندگان نداشتم»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.