کد خبر : 6387
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 تیر 1401 - 17:10

مرتضی شعبانی نژاد

جشن بزرگ ولایت درشهرحسن آباد فشافویه همزمان با شروع موج هفتم کرونا

جشن بزرگ ولایت درشهرحسن آباد فشافویه همزمان با شروع موج هفتم کرونا
همزمان با روند صعودی کرونا در ایران؛ جشن بزرگ ولایت درشهرحسن آباد فشافویه با حضور گسترده شهروندان این شهر برگزارشد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر، به مناسبت عید غدیر جشن ولایت با حضور پرشور مردم فرهنگ دوست حسن‌آباد فشافویه توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر حسن‌آباد فشافویه در شامگاه چهارشنبه ۲۹ تیرماه امسال در محل زمین چمن مصنوعی شهرداری با حضور مسئولین بخش، شهر، معتمدین و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم ولایت مدار و فرهنگ دوست شهر حسن‌آباد فشافویه و روستاهای همجوار برگزار شد.

این مراسم که به مدت ۵ ساعت به طول انجامید برنامه‌های متنوعی همچون قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، سرود زیبای سلام فرمانده مولودی‌خوانی غدیر خم، ویژه‌برنامه امام رضا (ع)، برنامه آیینی توسط گروه آوای دستان، استندآپ کمدی، اجرای موسیقی پاپ توسط خوانندگان بومی شهر، کنسرت زنده حمیدهیراد برگزار شد.

Kolayninews ir 1401430 1

 

مراسم جشن بزرگ ولایت درشهرحسن آباد در حالی برگزارشد که برگزارکنندگان مراسم بدون فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا، اقدام به برگزاری این جشن با حضور  مسئولان  دولتی و چندین هزار نفر از شهروندان فشافویه نمودند.

بنا به گزارش خبرگزاری های ایران،  از دیروز تا امروز ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۹۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۱۱۹۸ نفر از آنها بستری شدند.

در شبانه روز گذشته ۱۱۰ هزار و ۶۹۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت با اشاره به بی‌توجهی نسبی ایجادشده نسبت به استفاده از ماسک و «رعایت پروتکل‌های بهداشتی»گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که در اماکن عمومی نسبت به زدن ماسک کوتاهی می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک مصوبه ماست و باید  رعایت شود. البته مردم به علت گذر زمان و خسته شدن از برخی محدودیت‌ها کمی به پروتکل‌ها بی‌توجه شده اند .

افزایش روند صعودی کرونا

همزمان با هشدارها درباره روند صعودی آمار کرونا، خبرگزاری مهر خبر داد که آمار جان‌باختگان این بیماری در یک شبانه‌روز ۶۰ درصد افزایش یافته است.

 

 

مسعود یونسیان، دبیر کمیته ایمن‌شناسی ستاد کرونا، روز پنج‌شنبه، ۳۰ تیر با اشاره به آهنگ افزایشی زیرسویه جدید اُمیکرون موسوم به «بی‌اِی۵» هشدار داد که در صورت انجام ندادن «اقدامات عاجل» شرایط موج هفتم کرونا در کشور با شش موج پیشین متفاوت خواهد بود.

آقای یونسیان در ادامه دلایل این تفاوت را «فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، مراسم ماه محرم، پیاده‌روی اربعین و پس از آن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل پاییز» عنوان کرد.

Kolayninews ir 1401430 2

حضور گسترده مردم در جشن بزرگ ولایت بدون فاصله گذاری اجتماعی کرونایی

علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه دستورالعمل اخیر ستاد ملی کرونا در مورد عدم لزوم استفاده از ماسک در فضای باز برای بسیاری سوءتفاهم ایجاد کرده بود که اصلاً نیاز نیست ماسک بزنند، گفت: برای حفظ سلامتی خود در تمام فضاهای باز که ازدحام است و نمی‌توانید فاصله اجتماعی یک و نیم تا ۲ متر را رعایت کنید، حتماً باید ماسک بزنیم.

جشن بزرگ ولایت درشهرحسن آباد فشافویه همزمان با شروع موج هفتم کرونا برگزار شد

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه تلقی عموم مردم بر تمام شدن کرونا حاصل اطلاع رسانی و برداشت‌های نادرست مبنی بر پایان کرونا است، اظهار کرد: نتیجه این اطلاع رسانی‌های نادرست، کاهش استفاده از ماسک در سطح جامعه و جولان مجدد ویروس است.

به نظر می‌رسد، موج هفتم کرونا در کشور در حال شدت گرفتن است و اگر نسبت به رعایت پروتکل‌ها به خصوص استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و شلوغ بی اعتنا باشیم، این احتمال وجود دارد که روزهای سختی را در پیش رو داشته باشیم.

این هشدارها در حالی است که نهادهای دولتی و حکومتی با همکاری یکدیگر روز چهارشنبه ، ۲۹ تیرماه، اقدام به برگزاری یک تجمع گسترده تحت عنوان «جشن بزرگ ولایت» در زمین چمن مصنوعی شهرداری حسن آباد فشافویه کردند و بنا بر اعلام شبکه های اجتماعی و تصاویر منتشر شده چندین هزارنفر شرکت کردند.

گفتنی است؛ برگزاری جشن بزرگ ولایت به همکاری شهرداری حسن آباد ،حمایت و همکاری ستاد نماز جمعه شهر حسن آباد، بخشداری فشافویه، حوزه مقاومت بسیج ۴۵۹ شیخ کلینی (ره)، حوزه مقاومت بسیج ۴۶۰ مرصاد خواهران و کلانتری ۱۷۶ حسن‌آباد، پلیس‌راه، اورژانس برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.