کد خبر : 12306
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 8:02

جشن بزرگ خانوادگی تجلی حیا در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

جشن بزرگ خانوادگی تجلی حیا در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
به مناسبت هفته عفاف و حجاب اجتماع خانوادگی «تجلی حیا» پنج‌شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ از میدان شهرری تا حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور پرشور مردم برگزار شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، جشن بزرگ خانوادگی تجلی حیا عصر امروز به مناسبت هفته عفاف و حجاب با حضور پرشور بانوان و دختران بسیجی با هدف ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب و حفاظت از ارزش‌های معنوی و اعتقادی حوزه خانواده در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

این جشن بزرگ به همت بسیج ناحیه حضرت عبدالعظیم (ع) به‌صورت مردمی و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهاب مرادی و مدیحه‌سرایی حاج علی مهدوی نژاد و نیز با حضور خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی برپا شد.

 بانوان بسیجی پس از پایان این گردهمایی از حرم تا میدان حضرت عبدالعظیم (ع) با سردادن شعارهای “مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر فتنه‌گر، الله‌اکبر، لبیک یا فاطمه و چادر حجاب زهراست” راهپیمایی کردند.

 

محمدرضا بقائیان فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرری در حاشیه برگزاری این مراسم با اشاره به برنامه های فرهنگی صنوف در هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: در هفته عفاف و حجاب ویژه برنامه‌های متعددی از سوی بسیج اصناف در نظر گرفته شده که شامل برگزاری ایستگاه عفاف و حجاب و موکب فرهنگی به همراه اجرای گروه سرود، تقدیر از کسبه محجبه ، برپایی غرفه  با موضوع حجاب ، اجرای مانور های فرهنگی و تذکر لسانی و … است.

وی افزود: حوزه بسیج اصناف با همکاری کسبه بسیجی نسبت به چاپ پوستر عفاف و حجاب و نصب آن مقابل واحدهای صنفی  و اجرای طرح تخفیف به مناسبت هفته عفاف و حجاب در برخی از واحدهای صنفی اقدام کرده است.

فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرری رد پایان خاطر نشان کرد: امروز در راهپیمایی پایانی مراسم تجلی حیا در حدود ۲۰۰ چادر و مقنعه از سوی بسیجیان اصناف به بانوان و دختران شرکت کننده اهدا شد.

رئیس قوه قضائیه ایران: متاسفانه به هر دلیل با جرم مشهود برخورد نمی‌شود

به گزارش سایت “جهان‌نیوز”، محسنی اژه‌ای هفته گذشته در جلسه‌ای با ابراهیم رئیسی تاکید کرده که جمهوری اسلامی “در حوزه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و مظاهر آن، قانون دارد و نباید منتظر لایحه جدید حجاب و عفاف مجلس در این خصوص بود چرا که ممکن است این مقوله زمان‌بر باشد”. او افزود که “با همین قوانین موجود می‌توان در امر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داد”.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی تأکید کرد: «بسیاری از ناهنجاری‌ها جرم مشهود است و با همین قوانین موجود می‌توان با هنجارشکنان به ویژه افرادی که به صورت سازمان‌یافته در این راستا اقدام می‌کنند برخورد کرد، ولی متاسفانه به هر دلیل با جرم مشهود برخورد نمی‌شود.»

گفتنی است، ۲ واحد صنفی کافه در «مجتمع راگا شهرری» علی‌رغم تذکرات متعدد و اخذ تعهد به دلیل عدم رعایت ضوابط انتظامی (کشف حجاب) و عدم رعایت ساعت خاموشی، پلمب شد.

پرونده قضائی در این خصوص برای این ۲ واحد صنفی تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شد.

  سفره خانه «الماس ری» نیز به دلیل کشف حجاب، دهم اردیبهشت ماه توسط ماموران پلیس امنیت پلمب شده بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.