کد خبر : 20152
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1403 - 8:21

جزئیات نسل کشی مربوط به حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه «تابعین» غزه

جزئیات نسل کشی مربوط به حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه «تابعین» غزه
ارتش رژیم صهیونیستی مانند دیگر حملاتش به مکان‌هایی که آوارگان را در خود جای داده است، مدعی شد که یک مرکز فرماندهی حماس را هدف قرار داده است.

به گزارش کلینی نیوز، مقام‌های دولتی حماس در در غزه روز شنبه ۲۰ مرداد/ ۱۰ اوت اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در غزه که محل اسکان آوارگان بود، کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

«سی‌ان‌ان» به نقل از یک کارشناس تسلیحاتی آورد که اسرائیل از یک بمب نقطه‌زن ساخت آمریکا در این بمباران استفاده کرده است.

طبق گفته شرکت سازنده، بمب «جب‌بی‌یو-۳۹»،ساخت آمریکا، بمبی هوا به سطح و نقطه‌زن است که توسط شرکت بوئینگ ساخته شده و از اوایل قرن ۲۱ تحت عنوان بمب «ایمن» به خدمت گرفته شده زیرا صرفا اهدافی را از داخل، بدون آسیب زدن به اطراف هدف، منهدم می‌کند.

بمب «جی‌بی‌یو-۳۹» به موشک‌های کوچک شباهت دارد زیرا وزن این بمب ۲۵۰ پوند(نزدیک به ۱۱۳ کیلوگرم) بوده و طول آن برابر ۱.۸ متر است.

این بمب، با کلاهک جنگی سنگرشکن به وزن ۹۳ کیلوگرم برای نفوذ به اهداف زرهی یا ضد گلوله طراحی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مانند دیگر حملاتش به مکان‌هایی که آوارگان را در خود جای داده است، مدعی شد که یک مرکز فرماندهی حماس را هدف قرار داده است.

این چندمین بار است که صهیونیست‌ها محل اسکان آوارگان فلسطینی را هدف حمله قرار می‌دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه این جنایت هولناک، طبق معمول مدعی شد که افراد مسلح حماس را که در این مدرسه پناه گرفته بودند هدف قرار داده است! در حالی که بارها دروغ بودن این ادعای واهی و گستاخانه اشغالگران برای توجیه جنایات خود، ثابت شده است.

به گفته آژانس دفاع مدنی غزه، در حمله در منطقه دراج دست کم ۹۰ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

محمود باسل، سخنگوی این نهاد به خبرگزاری فرانسه گفت:تعداد کشته‌ها در حال حاضر بین ۹۰ تا ۱۰۰ نفر است و ده‌ها زخمی دیگر نیز وجود دارد. سه موشک رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود اصابت کرد.

او پیش از این در یک پست تلگرامی، صحنه را یک «قتل عام وحشتناک» توصیف کرد و گفت که امدادگران در تلاش برای مهار آتش برای نجات مجروحان و بیرون آوردن اجساد هستند.

جنبش آزادیبخش ملی فلسطین، فتح، حمله ارتش رژیم صهیونیستی به این مدرسه را که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد، محکوم کرد و آن را یک «قتل عام خونین شنیع» خواند و گفت که این حمله نشان دهنده «اوج تروریسم و ​​جنایت» است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد:ارتکاب این قتل عام بدون تردید (صحت مدعای ما در مورد) تلاش‌هایرژیم صهیونیستی برای نابودی مردم ما از طریق سیاست کشتار انبوه و کشتارهای دسته جمعی که وجدان‌های بیدار را به لرزه در می‌آورد، تأیید می‌کند.

فتح از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری خواست که «فوراً مداخله کنند و جنگ سیستماتیک نابودی مردم ما را متوقف کنند».

دفتر رسانه‌ای حماس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات زمانی رخ داد که مردمی که در مدرسه پناه گرفته بودند در حال خواندن نماز صبح بودند که منجر به تلفات بسیاری شد.

به گفته این سازمان، تیم‌های امدادی هنوز نتوانسته‌اند همه اجساد را از زیر آوار بیرون بیاورند.

حماس حمایت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.