کد خبر : 13622
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 10:14

جزئیات جدید از کشف بزرگترین خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی ایران

جزئیات جدید از کشف بزرگترین خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی ایران
حفاظت اطلاعات وزارت دفاع ایران می‌گوید که «بزرگترین عملیات خرابکاری» در صنایع موشکی، هوایی و فضایی وزارت دفاع را که توسط «سرویس اطلاعات اسرائیل» هدایت می‌شده «کشف و خنثی کرده است.»

به گزارش کلینی نیوز به نقل از ایرنا، بزرگترین خرابکاری صنعتی در صنعت موشکی و هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران توسط سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع پیشگیری و خنثی شد.

این منبع افزود که این خرابکاری با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و عوامل جهانی آنها صورت پذیرفته بود.

شبکه خبر صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران نهم شهریور در زیرنویس اخبار خود نوشت: «سازمان اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توانست طی یک طرح پیچیده از یک خرابکاری در صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران پیشگیری کند.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یک منبع در سازمان اطلاعات وزارت دفاع ایران «طی ماه‌های گذشته شبکه‌ای کاملا حرفه‌ای که قصد داشت با همکاری برخی عوامل نفوذی قطعات معیوب و تجهیز شده را برای بکارگیری در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به چرخه تولید وارد کند» توسط ماموران اطلاعات سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع ایران «گرفتار و متلاشی شدند.»

سردار رضا طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر در تشریح خنثی‌سازی خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی، گفت: باید در ابتدا به این نکته اشاره کنم، علت توطئه‌های گوناگون رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی ما است که از صنعت دفاعی قدرت موشکی و سایر مولفه‌های اقتدار ما ناشی می‌شود.

وی افزود: همان عرصه‌هایی که ما توانسته‌ایم وابستگی ۴۵ سال قبل را به خود اتکایی بیش از ۹۰ درصدی صنعت دفاعی امروز برسانیم. به همین دلیل، دشمنان برای تضعیف و از بین بردن این اقتدار بیکار نمی‌نشینند.

سردار طلایی‌نیک در ادامه با اشاره به روند شناسایی عوامل خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی وزارت دفاع،‌ تصریح کرد:‌ ما از دو دهه قبل که پیشرفت‌های صنعت دفاعی را داشتیم و محصولات و برنامه‌های جدید در حال به ثمر نشستن بود، شناسایی شبکه‌های اخلاگر دشمن جزو ماموریت‌های حفاظت اطلاعات وزارت دفاع بود.

سخنگوی وزارت دفاع، تاکید کرد: ما سه دوره را پشت سر گذاشتیم تا امروز این خبر مهم اعلام شد که در این فرآیند چند ساله این بزرگترین خرابکاری صنعتی ایران خنثی شده است.

سخنگوی وزارت در تشریح سایر ابعاد و زوایا توطئه موساد علیه صنایع موشکی، عنوان کرد: آن‌ها از طریق حضور در یک از کشورهای همسایه ما فردی را شناسایی می‌کنند که در سال‌های گذشته یعنی همان سال ۹۵ در فرآیند تامین این قطعه (کانکتور) نقش داشته است.

سردار طلایی‌نیک در تشریح ویژگی‌های کانکتورهای مذکور، ادامه داد: این قطعه ۷ سانتی‌متری از دو بخش جداشونده تشکیل شده است که یک بخش آن شامل ۱۰ تا ۳۲ پین کابلاژی می‌شود. این قطعه انتقال‌دهنده سیستم هدایت و عصبی موشک است و دو تا سه سانتی‌متر قطر دارد. البته شیارهای داخلی آن بسیار ریز است.

وی ادامه داد:‌ وقتی ما این قطعه (کانکتور) را در آن سال‌ها از طریق مسیر تامین، انتقال و خرید تامین می‌کردیم، دشمن کار شناسایی شبکه‌ها و شرکت‌هایی که این قطعه را به وزارت دفاع تحویل می‌دهند را آغاز می‌کند. البته این کار با واسطه هایی که اتفاق می‌افتد. دشمن شناسایی اولیه را انجام می‌دهد و به برخی از این عناصر نزدیک می‌شود که برخی از این عناصر را در شبکه نفوذ و جاسوسی خود در داخل و خارج کشور قرار می‌دهد.

وی افزود: پس از شناسایی این فرد، وی را با خود مرتبط می‌کنند و از طریق این فرد به عناصری که هم در برخی کشورهای اروپایی و هم در برخی کشورهای آسیای شرقی با این شبکه تامین مرتبط بوده، متصل می‌شوند. البته اتصال آن‌ها با عوامل داخل کشور از طریق چند واسطه انجام شده بود.

سخنگوی وزارت دفاع، با بیان اینکه یکی از افرادی که در ابتدا به صورت داوطلبانه به کشف این موضوع کمک کرد و مورد تقدیر وزارت دفاع نیز قرار گرفت فردی بود که به عنوان رابط خرید فعالیت می‌کرد، خاطرنشان کرد: در این دوره سیستم اطلاعاتی ما از اقدام رژیم صهیونیستی درخصوص این خرابکاری مطلع بود. اما صهیونیست‌ها مطلع نبودند و از اینکه ما نسبت به این موضوع آگاه هستیم، اطلاعی نداشتند و فکر می‌کردند که این طرح را به جلو می‌برند. لذا؛ این باعث شد تا هزینه سنگینی را متقبل شدند.

سردار طلایی‌نیک در ادامه سخنان خود به این نکته نیز اشاره کرد که اگر صهیونیست‌ها موفق به اجرای این خرابکاری می‌شدند در حدود ۱۹ میلیون دلار به صنایع موشکی ما خسارت وارد می‌شد. البته ما این را به فرصت تبدیل کردیم.

سردار طلایی نیک در پایان خاطرنشان کرد: لفاظی‌های صهیونیست‌ها که یک نوع عملیات روانی نیز هست به دو علت انجام می‌شود؛ اولاً به خاطر مسائل و بحران‌های داخلی خودشان است یک سراشیبی سقوط را تجربه می‌کنند و ثانیاً از قدرت و برتری دفاعی جمهوری اسلامی ایران و مقاومت در منطقه هراس دارند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.