کد خبر : 18920
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 12:35

جزئیات تشییع پیکر ‌شهید مدافع حرم «سعید آبیار» فرزند زادگاه شیخ کلینی+فیلم

جزئیات تشییع پیکر ‌شهید مدافع حرم «سعید آبیار» فرزند زادگاه شیخ کلینی+فیلم
پاسدار رشید اسلام سعید آبیار از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بامداد دوشنبه در حمله هوایی دشمن صهیونیستی به اطراف شهر حلب در شمال سوریه به شهادت رسید.

به گزارش کلینی نیوز، شهید «سعید آبیار» از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه در حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حلب به شهادت رسید و بنا بر گزارش ارتش سوریه، بر اثر این حمله که در ساعت ۲۰ دقیقه بامداد دوشنبه انجام شد، ۱۷ نفر شهید و ۱۵ تن زخمی شدند که این حمله خسارت‌هایی نیز در پی داشت.

در بیانیه ارتش سوریه آمده است، دشمن صهیونیستی، حمله‌ای را از سمت جنوب شرق حلب انجام داد و نقاطی را در اطراف این شهر هدف قرار داد.

منابع خبری نیز اعلام کردند که جنگنده‌های دشمن صهیونیستی، یک کارخانه ذوب مس در شهرک حیان، واقع در شمال غرب استان حلب سوریه را هدف قرار دادند.

سرهنگ روح اله قنبری فرمانده سپاه ناحیه ری گفت :«سعیدآبیار» فرزند ری و اهل روستای زیوان و مادر شهید اهل روستای کلین،  زادگاه شیخ کلینی مولف  کتاب  ارزشمند شیعه، «اصول کافی» است

وی در پایان خاطرنشان کرد :شهید آبیار، در ایام محرم و در جمع عزاداران روستای کلین به خدمت رسانی به سوگواران اباعبدالله و آشپزی برای اهل بیت (ع) مشغول می شد و قطعا این مصیبت برای مردم ری و به ویژه اهالی حسن آباد فشافویه ، بسیار سخت و جانسوز خواهد بود.

حسین نصرالله رییس بنیاد شهید شهرستان ری  گفته که پیکر مطهر شهید سعید آبیار فردا پنجشنبه از میدان حضرت عبدالعظیم (ع) تشییع می‌شود.

امیرحسین دانش کهن سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز اظهار داشت: پیکر این شهید والامقام  سعید آبیار روز پنجشنبه ۱۷ خردادماه از ساعت ۰۸:۳۰ از میدان شهدا به سمت امامزاده حسن(ع) کرج تشییع و پس از اقامه نماز به شهرری منتقل و در جوار حرم مطهر شاه عبدالعظیم الحسنی (ع) خاکسپاری می‌شود.

شهید مدافع حرم سعید آبیار متولد دوم شهریورماه سال ۱۳۵۱ است که سیزدهم خردادماه امسال در سوریه در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حلب به شهادت رسید.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »