کد خبر : 19970
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مرداد 1403 - 11:43

جزئیات تازه ای از ترور شهید«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس+ فیلم

جزئیات تازه ای از ترور شهید«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس+ فیلم
شهید هنیه "در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران" به سر می‌برد و "حدود ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد (۳۱ ژوئیه) با اصابت موشک از هوا به شهادت رسید".

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری‌های تسنیم و فارس، جزییات تازه‌ای در مورد تروز شهید  اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس منتشر کرده‌اند.

شهید هنیه “در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران” به سر می‌برد و “حدود ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد (۳۱ ژوئیه) با اصابت موشک از هوا به شهادت رسید”.

به گزارش العربیه، آمریکا به عنوان بزرگترین هم پیمان رژیم صهوینیستی اعلام کرد که از جرئیات ترور اسماعیل هنیه آگاه است، سخنگوی کاخ سفید گفت که واشنگتن گزارش های مربوط به این حادثه را مشاهده کرده اما از اظهارنظر فوری خودداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تابناک، خلیل الحیه عضو ارشد حماس درباره شیوه ترور رئیس دفتر سیاسی حماس گفت شاهدانی که با اسماعیل هنیه بودند، تأیید کرده‌اند که یک موشک به اتاقی که او در آن بود اصابت کرده است. مکان حادثه به واسطه انفجار موشک تخریب شده و برخی از شیشه‌ها، پنجره‌ها، درها و دیوارها آسیب دیدند.

روایات های غیر موثق از  حادثه ترور شهید هنیه شبکه های داخلی و خارجی

یک منبع ایرانی که نام او ذکر نشده، به شبکه المیادین گفته است، ترور شهید هنیه در تهران از طریق “شلیک موشک از کشوری به کشور دیگر” بوده است. به گفته این منبع “اصابت موشک به محل اقامت هنیه و محافظش از داخل ایران انجام نشده است”.

شبکه فصل بیداری گزارش کرد که العربیه مدعی شد که ترور هنیه با شلیک  مستقیم موشک در تهران و در حدود ساعت ۲ بامداد به وقت تهران رقم خورده است.اسکای نیوز می‌گوید که اسماعیل هنیه با استفاده از موشک هدایت شونده ترور شده است.

طبق اعلام برخی منابع غیررسمی داخلی، اسماعیل هنیه در نزدیکی کاخ سعدآباد و با حمله پهپادی اسرائیل به شهادت رسیده است.

شدت صدای انفجار آنقدر شدید بوده که تمام دزدگیرهای ماشین‌ها به صدا در آمده و در تمام منطقه شمال تهران شنیده شده و دود و غبار انفجار منطقه را گرفته است.

شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط «مجلس  شورای اسلامی» برای شرکت در «آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران» بودند که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی «طوفان الاقصی» سفرهای متعددی به کشورمان داشتند.

جنبش  مقاومت اسلامی  فلسطین حماس بامداد روز چهارشنبه خبر شهادت اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی این سازمان را تأیید و در اطلاعیه خود در این مورد اعلام کرد، ترور شهید هنیه در پی “حمله‌ای هدفمند” از سوی “رژیم صهیونیستی” به محل اقامتش در تهران به شهادت رشید. یک محافظ شهید هنیه نیز در این حمله به شهادت رسید. “حکومت رژیم صهیونیستی  و اشغالگر فلسطین به این اتهام واکنشی نشان نداده است.

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در پیامی اعلام کرد  رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.

در این پیام آمده است:ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.